וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי טוויטר הקדימו את כולם בדיווחים מהדרום

מאת מעיין כהן

29.12.2008 / 6:59

ישראלים רבים התנדבו בשבת להגן על ישראל בבלוגים האישיים; הממשלה פתחה אתר אינטרנט לתושבי עוטף עזה והדרום



>> מי שעקב אתמול אחר טוויטר, שירות המיקרו-בלוגינג (עדכוני בלוג קצרים), ידע על האזעקה שנשמעה באשדוד עוד לפני שדווחה באמצעי התקשורת המסורתיים.

משתמשי טוויטר (twitter.com) סיפקו אתמול ובשבת עדכונים בקצב מסחרר על מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. חלק מהגולשים ציטטו מהדורות חדשות או הוסיפו קישורים לכתבות באתרי אינטרנט, והביעו דעה.



ישראלים רבים התנדבו להגן על ישראל ברשת. ליאור לוין, בעל חברת הסטארט-אפ veedda המפתחת אפליקציה לצריכת תוכן באינטרנט על פי פרמטרים שונים, שימש בשבת כאחד מפעילים אלה. "היו כמאה עדכונים לדקה, זה היה מטורף מבחינת השיח והמצב", אמר לוין. "טוויטר הוא המקום היחיד שבו ההסברה הישראלית מנצחת אנשים מדברים על זה בכל העולם".



כמה אנשים השתתפו בסך הכל?



"כמה עשרות פעילים מצד ישראל, אבל היו עשרות אלפים שקראו ועקבו. דיברנו עם אנשים מאוד משפיעים, כמו כתבים בכירים בארה"ב. כשאתה משפיע על בן אדם כזה, אתה משפיע על אלפים".



כמה זמן ישבת מול טוויטר?



"משהו כמו שמונה שעות".



טוויטר עשוי לשמש כר פורה גם בעבור מי שרוצה להפיץ דיסאינפורמציה או להתחזות. אתמול, למשל, נפתח חשבון טוויטר ששייך כביכול לראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל.



גם בפייסבוק עסקו הגולשים במאורעות באינטנסיוויות, צירפו קישורים והביעו דעה בשורות הסטטוס, שסביבן התפתחו דיונים.



בנוסף נרשמה צמיחה בכניסה לאתרי החדשות.



מערך ממשל זמין שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר העלה אתר ייעודי לתושבי הדרום ועוטף עזה בשם "עוז" - www.oz.gov.il. האתר עלה לאוויר בשיתוף משרד ראש הממשלה, רשות החירום הלאומית ופיקוד העורף.



ראש מערך ממשל זמין, בועז דולב, אמר כי "זהו האתר הממשלתי הראשון שפועל בשעת חירום בתיאום בין גופים שונים, כדי שהתושבים יקבלו מידע זמין ויעיל אונליין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully