וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

64% מעובדי בנק הפועלים - נשים

מאת שרון שפורר

29.12.2008 / 6:59

בסקירת תחומי פעילותו הסביבתית חושף הבנק כי הפסיק לרכוש כוסות מקלקר והפחית את כמויות הדואר ללקוחותיו. כמו כן מתכנן הבנק לממן לעובדיו קורסים להפסקת עישון



>> בנק הפועלים פירסם אתמול דו"ח "קיימות" ל-2007, שבו נסקרים תחומי פעילותו בתחום האחריות הסביבתית והכלכלית. בדו"ח סקירה של המהלכים המתבצעים בבנק, שבראשו המנכ"ל צבי זיו, בכל הנוגע למעבר לסביבה ירוקה. על פי הדו"ח, הבנק מיישם זה שנים אמצעי חיסכון בנייר ובחומרים אחרים, אבל ב-2007 קיבל החלטה להפסיק לחלוטין את השימוש בכוסות קלקר וסיים תהליך לרכישת כוסות קרטון בלבד, שההדפסה עליהן היא בדיו על בסיס מים.

מדובר ב-3 מיליון כוסות בשנה שצורכים 11,225 עובדי הבנק (ועובדים חיצוניים). בנוסף, ביצע הבנק מהלכים לשיווק תוכנית דואר-נט (שליחת מידע והודעות באמצעות מייל) ללקוחות: תחילה נטע הבנק עץ לכל לקוח שעבר לדואר-נט ובאחרונה החל להעניק תו קנייה בסך 50 שקל לכל לקוח שהצטרף לשירות. על פי הדו"ח, עד כה הצטרפו לדואר-נט יותר מ-100 אלף לקוחות, כך שהבנק נטע 100 אלף עצים (שוודאי עזרו לו בהדפסת דו"ח הקיימות הסביבתית בן 188 העמודים).



מצד שני, הבנק מצמצם גם את מספר דפי ההודעות ללקוחות מ-93 מיליון ל-30 מיליון דפי הודעות, ומתכנן צמצום של 9 מיליון דפי הודעות נוספים ב-2009.



בעבר, נקט הבנק חיסכון במים על ידי חסכמים ומיכלי הדחה דו-כמותיים. בעתיד הוא מתכנן להציע לעובדים להתקין בבתיהם חסכמים במחיר אטרקטיווי. הבנק מדווח כי מיחזר ב-2006 986 טונה נייר ואילו ב-2007 נאספו 1.17 מיליון.



עוד ב-2007 ריענן בנק הפועלים את ההנחיות לעובדים לכיבוי המחשבים האישיים בתום השימוש. בעתיד מתכנן הבנק שתחנות העבודה ייכבו אוטומטית ובדרך זו לחסוך כ-3 מיליון שקל בהוצאות החשמל. בנוגע לבנייה ירוקה, בבנק מתכננים ליישם בהדרגה את עקרונות הבנייה הירוקה בבנייה חדשה ושיפוצים.



הדו"ח מתייחס גם להקפדת הבנק על שיוויון הזדמנויות במיון, בקליטה, בקביעת תנאי עבודה ובקיום עובדים. ייצוג הנשים בדרגים ניהוליים בבנק גדל, ונכון לסוף 2007 כ-47% מהתפקידים הניהוליים בבנק אוישו על ידי נשים. 64% מעובדי הבנק הן נשים. קשה לנתק עובדה זו מכך שבעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, חיזקה את דירקטוריון הבנק ואת התפקידים הניהוליים בבנק בכמה נשים מקבוצתה, ובכללן אפרת פלד ואיריס דרור שמונו לדירקטוריון הבנק, ואירית איזיקסון שמונתה ליו"ר ישראכרט.



תוכנית נוספת בבנק לעתיד היא להעביר לעובדים קורסים לגמילה בעישון.



בתחום הלקוחות, מוצרים ושירותים מתכנן הבנק להרחיב את קמפיין התכנון הפיננסי לחיים ולקיים 200 סדנאות בנושא כינוס הוועידה לתכנון פיננסי. כמו כן, הוא מתכנן השקת חשבון משפחה המיועד למשפחות צעירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully