וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים נערכים: אוניות יפרקו סחורות בנמל חיפה במקום באשדוד

מאת אורה קורן ואבי בר-אלי

29.12.2008 / 6:59

המשמעות: תוספת של 1,600 שקל לשינוע מכולה. איגוד התובלה: "נמל אשדוד לא ייסגר"



>> התעשיינים נערכים להעתקת הסחר מנמל אשדוד לנמל חיפה, למקרה שנמל אשדוד ייסגר כתוצאה מירי טילים מרצועת עזה. בנוסף, צופים בהתאחדות כי גם אם הנמל יישאר פתוח, אוניות יעדיפו להגיע לנמל חיפה משיקולי ביטחון. כך אמר אתמול צבי פלדה, יו"ר איגוד התובלה בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, בשלב זה נמסר לתעשיינים מהרשויות, כי נמל אשדוד מתפקד כרגיל.

"לא נעודד את העתקת היצוא והיבוא מנמל אשדוד לנמל חיפה, אלא בלית ברירה", אמר פלדה. "אנחנו מאמינים, שנמל אשדוד לא ייסגר, אלא שעלול להיווצר מצב שאוניות לא יפקדו אותו. לפיכך, יהיה צורך להעביר מטענים מאשדוד לחיפה ולעדכן את היצואנים". לדבריו, בשלב זה לא התקבלה הודעה על הסטת נתיב של אוניות המגיעות לישראל.



המשמעות היא, שמפעלים בדרום המייצאים או מיבאים סחורות, יצטרכו לשלם תוספת על הובלה יבשתית. תוספת שינוע למכולה של 20 רגל עומדת על כ-1,000 שקל. תוספת שינוע למכולת 40 רגל עומדת על 1,500-1,600 שקל.



התעשייה הישראלית מתורגלת בהסטת סחר החוץ בין הנמלים, לאחר שבמלחמת לבנון השנייה הוסט הסחר מנמל חיפה לנמל אשדוד. פלדה ציין, כי מבחינת שטחים יכול נמל חיפה לענות לכל צרכי סחר החוץ של ישראל.



עשרים צוותים עבדו אתמול בנמל אשדוד בפריקת וטעינת האוניות שפקדו את הנמל באחד הימים העמוסים בתקופה האחרונה. בנמל לא נתקלו בבקשה להסטת אוניות. גם בנמל חיפה טרם קיבלו כל פנייה לגבי הפניית אניות מנמל אשדוד לחיפה, מה שלא הפריע לחברת נמלי ישראל (חנ"י) לבקש משר התחבורה, שאול מופז, לאפשר עגינת כלי שיט ואחסון מכולות במסוף כרמל א' החדש בחיפה - המעוכבת בוועדת התכנון המחוזית.



אמש כינס השר מופז את מנכ"לי החברות והתאגידים הממשלתיים לדיון בהשלכות ההכרזה על הפעלת משק לשעת חירום (מל"ח).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully