וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העיכוב בפרויקט צנרת הגז בדרום: הזרמת הגז הטבעי לכי"ל נדחית בחצי שנה

אבי בר-אלי

29.12.2008 / 10:23

ים-תטיס אמורה הייתה לספק לכי"ל גז טבעי החל מסוף 2008 אך זו תדחה לרבעון השני של 2009


הזרמת הגז הטבעי למפעלי ים המלח ולצרכיה התעשייתיים של הקבוצה האם - - תידחה לרבעון השני של 2009. זאת, בשל הפיגור בלוחות הזמנים להנחת תשתית הולכת הגז הטבעי בקו קריית-גת-סדום בידי חברת נתיבי גז (נתג"ז). היקף החיסכון הכספי שצפתה כי"ל מהמעבר לשימוש בגז עמד על כ-100 מיליון דולר בשנה.

בחודש מרץ השנה חתמה ספקית הגז הטבעי הישראלית-אמריקנית, ים-תטיס, על הסכם לאספקת גז טבעי לקבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) בהיקף שבין 260-330 מיליון דולר. מדובר באספקת 2 מיליארד מ"ק (2 BCM) גז טבעי למשך חמש שנים. אספקת הגז אמורה הייתה להתחיל בסוף 2008, בהתאם למועד השלמת מערכת הולכת הגז לסדום ולהשלמת הסבת מתקני הייצוא של כי"ל לשימוש בגז. הגז הטבעי נועד לשמש לצרכיה התעשייתיים של הקבוצה, וכן לצורך הסקת תחנות הכוח הפרטיות של החברה-בת, מפעלי ים המלח.

חברת מפעלי ים המלח מחזיקה ברישיון מותנה להקמת תחנת כוח בסדום בהספק של 400 מגה-וואט, וכן בכמה רישיונות קבועים לתחנות קו-גנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) במפעליה, בהספק כולל של כ-130 מגה ואט. קבוצת כי"ל הינה הלקוח הפוטנציאלי הגדול בארץ לרכישת גז טבעי לצרכים תעשייתיים, לצד בית הזיקוק לנפט בחיפה (בז"ן).

ים תטיס מוחזקת בבעלות חברות קבוצת דלק (53%): דלק קידוחים, דלק השקעות ואבנר חיפושי נפט, וכן חברת האנרגיה האמריקנית נובל אנרג'י (47%). עד כה חתמה ים-תטיס על הסכמי אספקת גז עם חברת החשמל, תחנת הכוח העתידית של פז באשדוד, מפעלי נייר חדרה ותחנת הכוח הפרטית של דלק באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully