וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ההאצה: האוצר יקיים ביום ה' כנס משקיעים בקרנות ההשקעה מנוף

אתי אפללו

29.12.2008 / 11:31

הקמת הקרנות מגיעה על רקע הבעייתיות בגיוס מקורות מימון חדשים לגופים בסקטור הפרטי



במסגרת יישום "תכנית ההאצה", יקיים ביום ה' הקרוב משרד האוצר כנס משקיעים ומנהלי קרנות, בנושא קרנות מנוף- קרנות ההשקעה המשותפות לממשלה ולשוק ההון. בין משתתפי הכנס: החשב הכללי, הממונה על התקציבים והממונה על שוק ההון והביטוח.



הקמת הקרנות מגיעה על רקע הבעייתיות בגיוס מקורות מימון חדשים לגופים בסקטור הפרטי. בעייתיות זו מתבטאת הן בהפסקה כמעט מוחלטת בהנפקות חדשות במשק, והן בקושי של הגופים הגדולים והבינוניים במשק להשיג אשראי נוסף לצורך עמידה בהתחייבויותיהם הנוכחיות ומיחזור חובם. אל קושי זה מתלווה מיתון עולמי והאטה בצמיחה של המשק הישראלי. שילוב שני הגורמים מעלה את הסבירות כי חברות איכותיות במשק לא יצליחו לעמוד בהתחייבויותיהן ולמחזר את חובותיהן - דבר שעלול להביאן לחדלות פירעון.



לדברי גורמים באוצר, נדרשים כלים לטיפול בכשל השוק הקיים, בין היתר באמצעות סיוע ממשלתי לשוק ההון הישראלי. אחד הפתרונות הינו הקצאת משאבים לצורך מיחזורי חוב של חברות הזקוקות לכך וסיוע להסדרי אשראי לאותם חברות. חוסר היוזמה של המשקיעים המוסדיים והחשש ממצב המשק מהווה כיום חסם בפני הקצאת משאבים אלו. על רקע זה, הממשלה יוזמת מהלך שבו היא, יחד עם הגופים המוסדיים בישראל, יקצו הון לצורך העמדת מקורות לקרנות השקעה משותפות תוך חלוקת הסיכון ביניהם. מהלך זה צפוי להגדיל את הוודאות במשק באשר ליכולת החברות לעמוד בהתחייבויותיהן ולתרום לחילוצו של שוק האשראי החוץ בנקאי ממשבר האמון בו הוא שרוי.



לנושא זה תוקצבו 5 מיליארד שקל בהרשאה להתחייב. הקרנות ישקיעו בחברות אשר עיקר פעילותן בישראל. ההשקעה בקרנות אלו תהיה על ידי הגופים המוסדיים והמדינה, באופן שכספי המדינה ימונפו על ידי הגופים המוסדיים. על מנת לעודד את שוק האשראי, המדינה תיקח על עצמה את מירב הסיכון להפסדי הקרנות (במידה ויהיו), ותתחלק בתשואה עם הגופים המוסדיים. למנהל הקרן עומדים כלים מגוונים, בהם הוא יכול לפעול אל מול החברה - כל זאת במטרה להביא לכך שהחברות יעמדו בהחזר החובות שלהם לציבור החוסכים ולציבור בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully