וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: היחלשות השקל מעלה סיכויים להורדת ריבית של 0.5% בלבד

TheMarker

29.12.2008 / 11:37

העימות הביטחוני ברצועת עזה לוחץ את הזוג דולר ושקל צפונה אל עבר רמות ה-4.00. לדברי אנליסט פינוטק "אי הוודאות סביב ההתפתחויות בזירה המדינית ביטחונית מרפה את ידי המשקיעים מלהחזיק בשטר הישראלי כשהירידות באחד העם מאיצות את מהלך החלשות של השקל"



החשש כי המיתון בארה"ב מעמיק מוביל את השטר הירוק לרשום יום רביעי רצוף של הפסדים מול היורו. לדברי אנליסט פינוטק, שגיב פרץ "ההפסדים אותם רושם הדולר עם התחדשות המסחר לאחר סוף שבוע ארוך במיוחד נובעים בעיקר על רקע הצפי לנתונים חלשים מסקטור היצור ושוק הדיור בהמשך השבוע".



להערכת כלכלנים הפדרל ריזרב מתכוון לחדש את פעילות מדפסות הכסף ולהזרים דולרים בכדי לתמוך בפעילות הכלכלית מוסיפות אף הן ללחץ המכירות על השטר הירוק. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4185 כנגד היורו ו-90.50 מול היין נכון לשעה 06:45 (GMT).



הליש"ט נחלשת לרמות שפל של הכל הזמנים אל מול היורו כאשר הצמד מתקרב לרמת שוויון. הפרש הריביות הפועל לטובתו של היורו מהווה גורם עיקרי במהלכו של הזוג אל עבר השוויון לדברי פרץ "היחלשות הליש"ט מגבירה את הספקולציות כי בריטניה עשויה להמיר את המטבע המלוכני במטבע האיחוד".



מחזורי המסחר עדיין דלילים לקראת חגיגות סוף השנה, הבוקר התקבלו דיווחים כי קרנות גידור ביצעו רכישות של היורו אל מול הליש"ט ובהיעדר סוחרים רבים מהשווקים השפעת מהלך זה התעצמה. הליש"ט נסחר סביב הרמות של 0.9655 כנגד היורו ו-1.4700 אל מול הדולר נכון לשעה 06:55 (GMT).



נתוני מחירי הבתים בבריטניה יפורסמו במהלך השבוע הקרוב וצפויים להמשיך ולצלול ולהוסיף ללחץ המכירות על המטבע המלוכני. הנתון המרכזי של היום יגיע מכיוונה של ארה"ב אשר תפרסם את נתוני מדד ביטחון הצרכנים בשעה 15:00 (GMT). לדברי פרץ "הצפי להישארות מדד ביטחון הצרכנים סמוך לרמות השפל של כל הזמנים עשוי להמשיך את מגמתו של הדולר מהימים האחרונים".



דולר/שקל



העימות הביטחוני ברצועת עזה לוחץ את הזוג דולר ושקל צפונה אל עבר רמות ה-4.00. לדברי פרץ "אי הוודאות סביב ההתפתחויות בזירה המדינית ביטחונית מרפה את ידי המשקיעים מלהחזיק בשטר הישראלי כשהירידות באחד העם מאיצות את מהלך החלשות של השקל". כותרות העיתונים והאתרים הכלכליים בעולם דיווחו על מבצע צה"ל בעזה והשפעתו השלילית על שווקי האג"ח והמניות המקומיים נכון ליום האתמול. השקל נסחר סביב הרמות של 3.9 אל מול הדולר נכון לשעה 07:00 (GMT).



היום תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל. לפני תחילת הלחימה בעזה עמד הצפי על הורדה אגרסיווית של הריבית לשיעור שבין 1% ל-0.75%. להערכת אנליסט כלל פורקס, אילן דנציגר, הלחימה בעזה עשויה לשחק לידיו של בנק ישראל ולגרום להתחזקות הדולר, כבר היום, ללא קשר לריבית. במקרה כזה יתכן ופישר יפחית את הריבית רק ב-0.5% וישמור לעצמו את מכשיר ההפחתה האגרסיווית לעתיד.



יורו דולר



מחיר הספוט של הצמד 1.415 םדולר ליורו, עם חידוש המסחר ביום שישי טיפס היורו אל מעל לרמה של 1.4 דולר ליורו ונסחר במהלך יום שישי סביב רמה נמוכה מעט מ-1.41 דולר ליורו. להערכת דנציגר, התנגדות ראשונה ממוקמת ב-1.4225 ולאחריה ב-1.4450. תמיכה ראשונה נמצאת בשער 1.4030 והתמיכה הבאה נמצאת בשער 1.39 יורו לדולר.



יין דולר



מחיר הספוט של הצמד 90.55 יין לדולר. הצמד נסחר מספר ימים בטווח מחירים מצומצם של כ-50 נקודות מתחת לרמת ה-91 יין לדולר. להערכת דנציגר אם תימשך השהייה מתחת לרמה של 91 יין לדולר כך יגבר הסיכוי לבחינה נוספת של התחתית ב-87 יין לדולר. תמיכה ראשונה נמצאת ב-90.3 תמיכה שנייה נמצאת ב-89.6 ולאחריה 89.1. התנגדות ראשונה נמצאת ב-90.9 ולאחריה קיימת התנגדות ב-92.1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully