וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10: "יש מניות של רשת וקשת על המדף ואף אחד לא מתקרב אליהן - גם לא עם מקל של מאה מטר"

אופיר בר-זהר

29.12.2008 / 11:47

יוסי ורשבסקי: "הבנקים שנאותו להעמיד לנו אשראי עצרו את זה בגלל הצונאמי הכלכלי - שקל לא קיבלנו"



מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הביע היום אי אמון באפשרות כי גורמים חדשים יהיו מעוניינים בתקופה כזו לקחת על עצמם את הפעלת הערוץ. לדבריו, "בערוץ 2 יש מניות של 'רשת' ו'קשת' על המדף ואף אחד לא מתקרב לעסק הזה כרגע, גם לא עם מקל של מאה מטר". מנכ"ל ערוץ 10 אמר את הדברים לאחר שיו"ר הישיבה, ח"כ משה כחלון, שאל את מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, האם יש גורמים נוספים שמתעניינים בהפעלת הערוץ. סמירה ענה כי "יש עניין בערוץ - יש שאלות והתעניינות מצד גורמים". סמירה אמר עוד כי "הייתי מאוד נזהר בשאלה עד כמה יש סיכוי שזה יתממש. זה מאוד תלוי באיזה מכרז יהיה".



בדיון משותף של ועדות הכלכלה והחינוך הוחלט להיענות לבקשת שר התקשורת ולדחות את המועד שבו תצטרך הרשות השנייה להחליט על הארכת הזיכיון עד ל-1 במרץ 2009, למרות שלפי החוק ההחלטה היתה צריכה להתקבל עד ה-1 בדצמבר 2008. כחלון ציין בתחילת הדיון את "ההתייחסות המזלזלת בנושא אכיפת החוקים", אך בכל זאת ביקש מחברי הוועדות לאשר הדחייה.



מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, הסביר כי הערוץ כבר כמעט והגיע להסדר עם הרשות ובעלי המניות שלו התחייבו להעמיד הסכומים הנדרשים להשלמת החובות, אלא שאז הגיע המשבר הכלכלי וטרף את הקלפים. סמירה הסביר כי למרות זאת, "בגלל נסיבות השעה ופרשנות רחבה של החוק, חשבנו שיש מקום לפנות לשר ולתת לערוץ 10 שהות להגיע להסדר, ולא להגיע להחלטות דרמטיות". סמירה מנה את חובות הערוץ המסתכמים לדבריו ב-70 מיליון שקל בתחום התוכן; 20 מיליון שקל על תמלוגים ודמי זיכיון, ו-20 מיליון שקל חובות בגין אי השקעה בקולנוע.



ורשבסקי אמר כי "בישיבה שנערכה בחודש ספטמבר התחייבנו לעמוד במחויבויות העבר, והתכוונו לכך באמת ובתמים, וגם נערכנו לכך. התוכנית שלנו היתה לקבל אשראי מהבנק, והבנקים שנאותו להעמיד לנו את האשראי עצרו את זה בגלל הצונאמי הכלכלי. שקל לא קיבלנו". ורשבסקי גם ביקש להזכיר לוועדה כי החובות של המתחרים בגין המחויבויות עולים בהרבה על חובות ערוץ 10 ואמר כי "יש פה כשל שצריך לתקן אותו".



סמירה העלה את תאריך ה-15 לינואר 20009 כמועד אחרון מצד הערוץ להציע הסדר להחזרת החובות. כחלון שאל את ורשבסקי מה יקרה בתאריך זה, והוא ענה כי "אני מקווה שנמצא דרך. זה לא פשוט. במצב של היום, בלי קו אשראי מהבנקים, בעלי המניות מזרימים לנו סכומים מטורפים. הם דבקים במשימה בלי לקבל מאומה וממשיכים להחזיק הערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully