וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נרחיב את הפעולה ככל שיידרש; נתניהו: לפטר את השר מג'אדלה

הארץ

29.12.2008 / 11:56

שר הבטחון: "אנו נלחמים אך לא נמנעים מסיוע הומניטרי; אנשי הטרור לא יינקו, אך תושבי עזה אינם היעד"



שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בנאומו בישיבה המיוחדת של הכנסת כי ישראל תרחיב את הפעולה ככל שיידרש. שרת החוץ לבני אמרה כי ישראל הותקפה מעזה במשך שמונה השנים האחרונות, והאשימה את החמאס בכל מה שקורא בעזה.



בתחילת נאומו, ששוסע בקריאות ביניים של ח"כים ערבים, סקר ברק את תוצאות פעולות צה"ל ברצועה ואת ירי הרקטות ולאחר מכן הסביר את הסיבות לפעולה. "ארגון הטרור חמאס שולט בעזה ואחראי לכל מה שקורה בה וממנה יצאנו להנחית מכה קשה לחמאס מכה שתגרום לו להפסיק את הפעילות העויינות כנגד אזרחי ישראל, יצאנו כדי להביא שינוי למציאות בדרום".



"אני רוצה להזכיר, אמר, ישראל יצאה מכל רצועת עזה לפני שלוש שנים" והוסיף. "אנו נלחמים אך לא נמנעים מסיוע הומניטרי. אנשי הטרור לא יינקו, אך תושבי עזה אינם היעד".



יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שדיבר לפני ברק וזכה גם למטר קריאות ביניים, קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט לפטר את השר ראלב מג'אדלה בשל החלטתו להחרים את דיון הממשלה בנושא התקיפה בעזה במחאה על מבצע עופרת יצוקה. הוא בירך על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה ואמר כי כי "אפשר לחסל את איום טילי החמאס".



נתניהו קרא לאחדות השורות בין כל האזרחים במדינה. "אנחנו דורשים מכל אזרחי ישראל נאמנות מלאה למדינה. אני קורא לכל אזרחי ישראל התייצבו בצד המדינה בזמן המלחמה הצודקת הזאת".



בעקבות קריאות הביניים של הח"כים הערבים הורתה יו"ר הכנסת דליה איציק לחברי הכנסת מוחמד בראכה וטאלב א-סנע לצאת מהמליאה. כשנמשכו הקריאות פנתה איציק לחברת הכנסת חילו באומרה, "חברת הכנסת נדיה חילו אולי תגורי בשדרות שבועיים". לאחר מכן הוצא גם הח"כ גלעד ארדן, שהשמיע קריאות ביניים בנאומו של ברק ובנאומה של שרת החוץ לבני.



אולמרט: לא זמן לדיבורים



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סירב להשתתף בדיון בכנסת במחאה על סירובה של יו"ר הכנסת, דליה איציק, לבקשתו לדחות את הדיון. הבקשה נומקה בכך שזהו זמן למעשים ולא לדיבורים.



איציק סירבה לבקשה בטענה שדיון הפגרה נקבע זמן מראש. במקור היה הדיון אמור לעסוק בנושאים שנראים כרגע בלתי אקטואליים, כמו העברת כספים לרשות הפלשתינית ודו"ח מרכז אדווה. בדיונים פנימיים שנערכו היום בכנסת הוחלט לקיים דיון בנושא הלחימה בעזה ומצב תושבי עוטף עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully