וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בחברת החשמל: המנכ"ל גורש מהבניין

אבי בר-אלי

29.12.2008 / 14:46

האירוע, בו נאלץ עמוס לסקר לעזוב את משרדי החברה בחיפה, תועד ע"י מסוק ששכרה ההנהלה. העובדים: זהו ניסיון להציגנו באור שלילי

המאבק בין עובדי חברת החשמל להנהלה שובר שיאי ביזיון, ועובר להתנהל בחסות יחצ"נים: בשעות הבוקר הגיע לפתח משרדי החברה בחיפה אוטובוס ועליו חברי הנהלת החברה, ובראשם המנכ"ל עמוס לסקר. חברי ההנהלה נכנסו לבניין בו התקיימה באותה העת אסיפה של מאות מעובדי החברה בצפון. לסקר התקבל בקריאות גנאי ובדרישה להתפטרותו ועזב את המתחם עם חברי ההנהלה.

באותה העת, כך התברר, ריחף בשמי המתחם מסוק ששכרה הנהלת החברה ותיעד את המגע בין המנכ"ל לעובדים. לטענת העובדים, המהלך תוכנן בידי אנשי הייעוץ התקשורתי של הנהלת החברה, כדי ליצור פרובוקציה שתשמש את החברה בהצגתם השלילית של העובדים. בחברת החשמל טענו מנגד כי כניסתו של לסקר למתחם נחסמה בידי העובדים.

אתמול פוצץ המשא ומתן בין הנהלת חברת החשמל לוועד העובדים, ואלה הודיעו על המשך העיצומים למרות הידרדרות המצב הבטחוני וההכרזה על הפעלת משק לשעת חירום (מל"ח).

בפגישת מנכ"ל החברה עם יו"ר מזכירות העובדים הארצית, דוד (מיקו) צרפתי, דרש האחרון מן המנכ"ל להורות על הקפאת הצעדים החד-צדדיים ליישום תוכנית ההתייעלות עליהם הכריז ביום ראשון שעבר. לסקר הסכים להקפיא את המהלכים, בהם הוצאת ניהול מערכת החשמל מחטיבת הייצור והעברתה ליחידת המדען הראשי, אך סירב לבטל את הצעדים עליהם הכריז לפני כשבוע. הישיבה בין הצדדים פוצצה והעיצומים יימשכו לפיכך, פרט לעובדים באזור הדרום.

גורמים בחברה מתחו ביקורת קשה על הוועד שממשיך לטענתם לפגוע ביכולת הניהול של החברה ולמנוע כניסת מנהליה למשרדיהם גם בעת רגישה שכזו. בוועד, לעומת זאת, טענו כי לסקר איים שאם לא ייעתרו העובדים לדרישותיו - זה יפגע בתדמיתם הציבורית.

"אני רואה בחומרה את איומיו של לסקר כלפיי, לפיהם ינקוט בצעדים שיפגעו בתדמית העובדים ועלולים לדרדר את המצב. לסקר שוכח שהגדרת תפקידו כמנכ"ל אינה מחייבת אותו להילחם בעובדים אלא לגבות אותם", אמר צרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully