וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי טאואר יופיעו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בדיון על הערכות משרד התמ"ת לפיטורי עובדים

שמואל שוסטר

29.12.2008 / 14:30

טאואר פיטרה כ-400 עובדים במהלך השנה האחרונה והיא פועלת לקבלת התחייבויות ממשלתיות שהובטחו לה


ביום רביעי יופיעו נציגי חברת , יצרנית השבבים ממגדל העמק, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת ויציגו את טענותיהם בדבר הפרת התחייבות מנהלת מרכז ההשקעות ומשרד האוצר למתן מענק בגובה 45 מיליון דולר. לטענת החברה הפרת ההתחייבות כבר גרמה לפיטורי כ-200 עובדים ועשויה לגרום לפיטורי עובדים נוספים. הדיון צפוי לעסוק בפיטורי העובדים במשק ופעילות המדען הראשי ליצירת מקומות עבודה בתחומי הטכנולוגיה.

טאואר, שהינה המעסיק הגדול בצפון פיטרה במהלך השנה האחרונה כ-400 עובדים. בתחילת מאי פיטרה טאואר 150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור. זאת, על רקע הירידה בשער הדולר מול השקל ושחיקת הרווחיות. בתחילת החודש פיטרה החברה עוד 200 מעובדיה בישראל וכ-80 עובדים בארה"ב, על רקע המיזוג עם ג'אז וניסיון החברה לצמצם בעלויות ולהשיג חיסכון של 60 מיליון דולר בשנה.

החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, מככבת בכותרות בשנים האחרונות, בעיקר על רקע הקמת מפעל השבבים FAB2, שהוקם בהשקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר. המפעל הוביל את החברה להפסדים כבדים בעשור האחרון, שבמהלכו עלו לא פעם שאלות בנוגעות להמשך קיום החברה. כחלק מהמאמצים להחזיק את המפעל קיבלה החברה את ההתחייבויות המדוברות ממרכז ההשקעות.

בספטמבר השלימה טאואר את המיזוג עם ג'אז טכנולוגיות, חברה המתמחה בייצור מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים, בעסקת החלפת מניות לפי שווי הון עצמי של 40 מיליון דולר לג'אז. עם הרכישה, הודיעה טאואר כי מטרתה היא ליצור את החברה הגדולה בעולם במתן שירותי ייצור של מוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות, שתיהנה מהכנסות של 443 מיליון דולר בשנה.

עם פרסום הדו"חות האחרונים מסרה טאואר כי "בעקבות המיזוג, אנו מאמינים כי נוכל להשיג חיסכון שנתי של כ-60 מיליון דולר בעלויות בכלל של טאואר וג'אז, כולל בגין סינרגיות - חיסכון אותו נתחיל לראות בשנת 2009".

מניית טאואר נסחרת כיום בשפל של 13 סנט לאחר שאיבדה 91% מערכה בשנה שחלפה. המניה נסחרת מתחת לרף המינימום למסחר בבורסת נאסד"ק, אולם עם ההגמשה הזמנית של כללי המסחר בבורסה תוכל המניה להמשיך ולהיסחר לפחות עד אמצע 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully