וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס רוכשת את דמאטק תמורת 77.4 מיליון דולר

יובל מעוז

29.12.2008 / 16:16

דמאטק נסחרת בלונדון ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניות


קרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס חתמה על הסכם לרכישת מלוא מניות חברת הישראלית, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניות. לפי ההסכם, הקרן תרכוש את דמאטק תמורת 77.4 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, תהפוך דמאטק לחברה פרטית ומניותיה יחדלו מלהיסחר בבורסת לונדון.

הצעת הרכש נעשית למניות דמאטק במחיר של 2.15 ליש"ט למניה, מחיר הגבוה ב-72% ממחיר המניה ב-30 ימי המסחר שלפני ה-6 באוקטובר, היום בו נודע לראשונה על מגעים של החברה עם קבוצת רכישה לחברה. קבוצת הרכישה כוללת, בנוסף לפרנסיסקו פרטנרס, גם את קרן סקויה ישראל.

דמאטק, הנמצאת בשליטת מספר קרנות השקעות, נסחרת בבורסת הראשית של לונדון. העסקה תלויה בהסכמה של בעלי המניות של החברה. השלמת העסקה כפופה לאישור בעלי המניות הנוכחיים של החברה ואישורים רגולטוריים ומנהלתיים נוספים, והיא צפויה להיחתם לקראת סוף מארס 2009.

בעלי המניות העיקריים בדמאטק הם קרן ההשקעות אינפלקסיון (18.1%), קרן ההשקעות הבריטית קאבנדיש (14.2%), אקסא פלמינגטון (8.2%), בלקרוק (5%) ועוד. בנק הפועלים מחזיק בחברה ב-4.7%.

קרן קאבנדיש ומנכ"ל החברה יואב רייזמן, תומכים בעסקה ויישארו בעלי מניות כחלק מהקבוצה הרוכשת.

דמאטק עוסקת בייצור ושיווק מערכות בקרה אלקטרוניות, המתמחה ביישומים לבקרה מרחוק על אנשים. השימושים של מוצרי החברה הם במעקב אחר אסירים משוחררים או מנגד מעקב אחר קשישים.

היקף מכירות החברה במחצית הראשונה של שנה זו היה מעל 20 מיליון דולר. מערכות דמאטק משווקות של ידי שלש חברות בת: אלמוטק ופרוטק, המיישמות את הטכנולוגיה לשוק אכיפת החוק, וחברת הומפרי מערכות המשווקת פתרונות בקרה על קשישים.

דמאטק היתה החברה הישראלית הראשונה שהונפקה בבורסת ה-AIM בלונדון, אז הונפקה החברה תמורת 75 פני למניה, ששיקף שווי של 21 מיליון דולר לחברה. בשנת 2000 עברה החברה להיסחר בבורסה הראשית של לונדון.

הקרן הרוכשת, פרנסיסקו פרטנרס, הממוקמת בלונדון ובסן פרנסיסקו, היא אחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בעולם, המתמקדת בהשקעות טכנולוגיות, עם כ-5 מיליארד דולר להשקעות.

רייזמן: ההצעה נותנת הצפת ערך למשקיעים

יואב רייזמן, מנכ"ל החברה: "נושא הצעת הרכש לא עלה מצדינו. דירקטוריון החברה לא העמיד את החברה מעולם למכירה, אך במהלך השנה האחרונה קיבלנו מספר פניות מצד גופים שהתעניינו בחברה. ההצעה הזאת הלכה והתגבשה למשהו שנתפס בעינינו כהצעה רצינית שאיפשרה לנו גם להציע פרמיה משמעותית לבעלי המניות ואפשרות של הצפת ערך לבעלי המניות הקיימים. זאת, תוך כדי מתן אפשרות לחברה להמשיך את הפעילות והצמיחה באותו מסלול מקורי ומקצועי שהיא פועלת בו".

רייזמן: "בשנתיים האחרונות החברה נמצאת בצמיחה מהירה, גם מבחינת שווקי הפעילות, גם טכנולוגית, גם אורגנית וגם באמצעות רכישות שמבצעת החברה. החברה היתה בפעילות מאוד אינטנסיווית, אך אפשר היה לראות שמבחינת מחיר המניה אנחנו מפגרים מאחור. מחיר המניה לא הגיב באותה צורה להתפתחות של החברה.

"אם לוקחים מספרים מלפני שנתיים, רואים שהחברה כמעט הוכפלה אך מחיר המניה כמעט ולא השתנה. נוצר פער שהיה צריך לגשר עליו. מה שיש בהצעה הזאת נתפש בעינינו כפתרון מאוד טוב, שמשרת שתי מטרות - אפשרות להצפת ערך משמעותית למשקיעים בחברה, ומתן אפשרות לחברה להתקדם קדימה במסלול שהיא נמצאת בו היום, במסגרת אחרת שתהיה לה טובה באותה מידה".

מה צפוי לעובדים ולהנהלת החברה לאחר הרכישה?

"משקיע פיננסי מגיע לחברה, שמבין היטב בטכנולוגיה ובהשקעות. להבנתנו, הוא עושה את המהלך מכיוון שהוא רואה כאן חברה, הנהלה ועובדים טובים. לכן, ההנחה שלי היא שהחברה תמשיך להתנהל באותה מסגרת, באותם שווקים, עם אותם עובדים ועם אותה הנהלה".

לחברה בעלי מניות רבים. האם אתם צופים הסכמה שלהם להצעה?

"יש לנו רשימה ארוכה ומגוונת של בעלי מניות, רובם ציבוריים, כאשר החלק הארי יושב בלונדון. אני מניח שהטעמים שלהם שונים, יש להם אופקי השקעה שונים. גופים שונים נחשפו בצורה כזו או אחרת למשבר הכלכלי, ואני חושב שההצעה יצאה ראויה וטובה ושחלק גדול מבעלי המניות ינצל אותה".

כיצד מתמודדת החברה עם המשבר בשווקים?

"אנחנו בסך הכל ממשיכים לעבוד. התחום שבו אנחנו עובדים פעיל גם בתקופות טובות וגם בתקופות רעות, לכן ההשפעה של המצב הסביבתי עלינו היתה קטנה יותר ואני לא צופה שינוי מהותי במצב החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully