וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוצר החייל נבחר במכרז להרחבת הקרן לעסקים קטנים בהיקף של כ-240 מיליון

טל לוי

29.12.2008 / 17:40

כעת תוכל הקרן להעמיד הלוואות לעסקים קטנים בהיקף של 400 מיליון שקל


בנק אוצר החייל זכה במכרז להרחבת הקרן להלוואות לעסקים קטנים. המכרז פורסם על ידי החשב הכללי במסגרת יישום תכנית להאצת הפעילות במשק. על פי המכרז תורחב הקרן הנוכחית אשר פועלת כיום בבנק אוצר החייל, הבנק הבינלאומי הראשון ובנק מרכנתיל דיסקונט, כך שתתאפשר העמדת הלוואות לעסקים קטנים בסך של כ-400 מליון שקל.

מדינת ישראל תפקיד בקרן החדשה 40 מליון שקל אשר ימונפו על ידי בנק אוצר החייל לכ-240 מליון שקל. לפי תנאי המכרז, אוצר החייל יעמיד הלוואות לעסקים קטנים אשר גובה המחזור השנתי שלהם הוא עד 22 מיליון שקל, כאשר המדינה תעמיד בטוחה להלוואה בהיקף של 70%. בנק אוצר החייל יקבל ממבקשי ההלוואות בקרן בטחונות בגובה של לא יותר מ-24.9% מגובה ההלוואה, ובכך יקל עליהם בקבלת אשראי למימון פעילותם.

הקרן תכלול מסלול מיוחד המיועד לעסקים קטנים באזור שדרות ועוטף עזה, אשר יאפשר העמדת הלוואות בהליך מזורז בגובה של 60 מליון שקל. במסגרת התנאים המיוחדים לעסקים באזורים אלו יתאפשר ללווים, בין היתר, העמדת בטחונות בשיעור מופחת של עד 10% מגובה ההלוואה בלבד, אפשרות לתקופת "גרייס" (דחייה בתשלומי הקרן) על החזר ההלוואה של עד שנה וביצוע מזורז של בקשות ההלוואה.

כך מקבלים את ההלוואה
מי שמעוניין ללוות כסף מהקרן יפנה לבנק אוצר החייל, לבנק מרכנתיל או לבנק הבינלאומי שמזרימים את הכסף. אין צורך בפתיחת חשבון. אפשרות אחרת היא לפנות לחברת תבור, שהיא הגוף המלווה של הקרן שעורך את הבדיקות. עסק שמעוניין ללוות כסף יציג תוכנית עסקית ויסביר לאן מיועד הכסף. הרווח של הבנקים נגזר כרגיל מהריבית שהם מקבלים תמורת ההלוואה. עם זאת, המדינה היא זו שתציע את הבטוחה להלוואה במקום בעל העסק, וזו ההטבה הגלומה בהלוואה מהקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully