וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד תמיר: פישר הוכיח שוב שהוא לא מפחד - ביצע מהלך נכון

יעל פולק

29.12.2008 / 19:07

כלל פיננסים: בנק ישראל העניק דחיפה קדימה למשק לפני כניסה להאטה



"סטנלי פישר שוב הוכיח שהוא לא מפחד", כך אמר אלדד תמיר, מנכ"ל משותף בתמיר פישמן, בעקבות החלטת בנק ישראל להוריד את הריבית ב-0.75% לרמה של 1.75%. "אנחנו מתקרבים לסביבת ריבית אפס, וזה אחד הדברים החשובים ביותר בכדי לאפשר התאוששות של שוק ההון ושל הכלכלה. בסביבת ריבית אפס ואינפלציה נמוכה, לאט לאט אנשים ימצאו אפיקים שהוזנחו כמו מניות ואג"ח קונצרניות - אפיקים שיעניקו להם ריבית אטרקטיווית יותר".



"מה שמעניין כרגע הוא האם בנק ישראל ימשיך במגמת הפחתות הריבית או יעצור, ועדיין מוקדם לתת לכך תשובה. את התשובה נמצא בהתפתחויות העתידיות בעולם", אמר הערב אורי גרינפלד, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים. "השוק ציפה להורדת הריבית הנוכחית - האינפלציה בדרך למטה והמגמה העולמית היא של הפחתות ריבית. בנק ישראל נותן דחיפה קדימה למשק - חיזוק לפני כניסה להאטה. אינני צופה השפעה גדולה על שוק ההון - המק"מים גילמו את הפחתת הריבית הזו, ובדומה לכך, גם אפיק השחרים".



"הנגיד הוריד את הריבית בטווח הגבוה של ההורדה, בזמן שמרבית ההערכות התייחסו להורדה של כחצי אחוז. זאת כצעד נוסף לעידוד הבנקים להעניק אשראי זול לסקטור העסקי ולמשקי הבית. החלטה זו מצטרפת לתוכנית שפירסם בנק ישראל בשבוע שעבר על מנת להרחיב את האשראי במשק. כרגע, לא מסתמן כי האשראי אכן יוזל. הורדת הריבית הינה צעד המאותת על החשש הגדול של בנק ישראל מהמיתון המתקרב והערכות האינפלציה השליליות לשנת 2009", לדברי כלכלני ישיר בית השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully