וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליפוד אינטרנשיונל מזהירה: שולי הרווח הגולמי ייפגעו ברבעון הרביעי של 2008 ובתחילת 2009

ניר צליק

29.12.2008 / 21:26

מחירי המזון היורדים יפגעו בשולי הרווח של החברה - לא ידוע באיזו מידה



ויליפוד אינטרנשיונל, החברה הבת של ויליפוד הנסחרת בנסדא"ק, צופה כי שולי הרווח הגולמי של החברה ייפגעו ברבעון הרביעי של 2008 וברבעון הראשון של 2009. החברה כותבת כי לאור הירידה במחירי מכירת המזון בשבועות האחרונים, נאלצה החברה להוריד אף היא את מחיריה.



מאחר שהתחייבויות רכישת מרכיבי המזון של החברה נעשו מראש ובמחיר גבוה, התוצאה היא ירידה בשולי הרווח הגולמי של החברה בשבועות האחרונים שצפויה להימשך עד מארס-אפריל 2009 - כשהחברה תסיים למכור את המלאי שבידה ואת ההזמנות מהספקים שנעשו על פי המחיר הגבוה. אם מחירי המזון הגלובליים יוסיפו לרדת, עשויים שולי הרווח של החברה להיפגע אף לאורך זמן רב יותר, מאחר שהחברה חייבת לרכוש מלאי מזון מראש כדי לקחת בחשבון את הזמן הלוקח למוצרים להגיע אליה מספקיה מעבר לים, וכן את זמן הייצור. בשלב זה לא יכולה החברה לחזות את ההשפעה המדויקת על שולי הרווח.



צבי ויליגר, מנכ"ל החברה, אמר כי "הירידה החדה שחלה באחרונה במחירי המזון הגלובלי הותירה אותנו עם מלאי שנרכש במחירים הגבוהים ממחירי השוק הנוכחיים ועם צבר הזמנות מספקים במחירים גבוהים ממחירי השוק. מאחר שאנחנו חייבים להתאים את מחירי המכירה שלנו למחירי השוק, שולי הרווח שלנו יישחקו".



ויליפוד אינטרנשיונל, העוסקת ביבוא, יצוא ושיווק מזון כשר, סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של 33% בהכנסות ל-79.1 מיליון שקל - פחות מתחזיתה המוקדמת. למרות העלייה בהכנסות רשמה החברה צניחה של 79% ברווח הנקי שהסתכם ב-642 אלף דולר בלבד, בהשוואה לרווח נקי של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully