וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי סדרים בקופת הגמל תה"ל; משרד האוצר מתערב

מאת אתי אפללו

30.12.2008 / 7:11

בלעדי



>> הרחק מאור הזרקורים טיפל אגף שוק ההון במשרד האוצר השנה בהלאמה ומכירה של קופת הגמל של עובדי תכנון המים לישראל (תה"ל) - כך נודע ל-TheMarker. קופת עובדי תה"ל היא קופה סקטוריאלית והיא התנהלה כאגודה שיתופית.

בישראל פועלות עשרות קופות גמל וקרנות השתלמות סקטוריאליות, שהן חשופות פחות לעיני הציבור מקופות הגמל הכלליות. התנהלותן נעשית פעמים רבות בתוך המפעלים, הרחק מעין הציבור.



בביקורת שביצע משרד האוצר בקופה לפני כשבעה חודשים התגלו אי סדרים בניהול קופת הגמל של עובדי תה"ל. האי סדרים לא נגעו לניהול השקעות או שיערוך נכסים, אלא לאי רישום מדויק של העמיתים וזכויותיהם, הלוואות, הפקדות, וכן פעולות שבוצעו בניהול הקופה. הקופה מנהלת כ-200 מליון שקל.



במשרד האוצר מינו לקופה מפקח מיוחד, והקופה הועמדה למכרז בין הגופים בשוק ההון. בתחילת נובמבר נמכרה הקופה לאפסילון, היא הפסיקה להתנהל כאגודה שיתופית, והקופה נהפכה להיות לקופת גמל רגילה שמנוהלת בנאמנות בידי חברה מנהלת.



קופות גמל מפעליות נוספות שעלו לכותרות השנה היו קופת הגמל של עובדי התעשייה האווירית, שבה התגלו אי סדרים בניהול ההשקעות שהובילו לתשואה שלילית גבוהה בינואר 2008 ולהחלפת הצוות המנהל של הקופה; וכן קופת הגמל של עובדי אל על, שהסתבכה בהשקעות במכשירים מורכבים, ספגה הפסדים בשל כך, והשנה הוציאה את ניהול חלק מנכסיה לניהול של גוף חיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully