וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו מחפשת מזומן: תמכור אחזקותיה בנדל"ן ובסקיילקס תמורת 348 מיליון שקל; ההון העצמי יקטן ב-30 מיליון שקל

מאת טל לוי

30.12.2008 / 7:11

נכון לתום הרבעון השלישי של 2008 סובלת טאו מגירעון של 147 מיליון שקל בהונה העצמי



>> טאו תשואות של אילן בן דב מחפשת נואשות אחר מזומנים כדי לשלם לבעלי האג"ח שלה, וכדי להשיגם היא מוכנה למכור חלק מאחזקותיה - גם אם מדובר במחיר הנמוך מערכן בספרים.



טאו תשואות הודיעה אתמול על שתי עסקות לגיוס מזומנים. בראשונה תמכור את כל מניות סקיילקס שברשותה (24.87%) לסקיילקס עצמה - מה שיהפוך את המניות לרדומות (כלומר ימחק אותן ממסחר) ויעבה את אחזקות בעלי המניות האחרים. כך למשל, חברת סאני (שבשליטת בן דב) תחזיק ב-86% מסקיילקס, במקום ב-65% עד כה. מניות סקיילקס, גם היא חברה שבשליטת בן דב, יימכרו בעבור 30 שקל למניה - פרמיה של כ-15% מעל המחיר הנוכחי. בסך הכל תמכור טאו מניות בהיקף של 278 מיליון שקל ותגייס לא מעט מזומנים, אולם בשל שווי המניות בספרים תרשום טאו קיטון של 25 מיליון שקל בהונה העצמי.

סקיילקס היתה בעבר שלד בורסאי נטול פעילות, אך בעל קופת מזומנים שמנה. באוגוסט 2008 רכשה סקיילקס את פעילות ציוד הקצה והקמעונות של סאני. כעת מחזיקה סקיילקס בשתי פעילויות: יבוא, שיווק ומתן שירות לטלפונים הסלולריים של חברת סמסונג, וכן שיווק אבזרים נלווים לטלפונים סלולריים לחברת סלקום. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 941 מיליון שקל. כבר כיום סובלת טאו מגירעון של 147 מיליון שקל בהונה העצמי. המשמעות היא שסך הנכסים שמחזיקה טאו נמוך ב-147 מיליון שקל מסך ההתחייבויות שלה.



בעסקה השנייה עשוי בן דב להיחלץ בעצמו לסייע לטאו, וייתכן כי בדרך יסייע גם לעצמו: טאו צפויה למכור את כל אחזקותיה בחברה הבת טאו נדל"ן, המחזיקה בכמה נכסים. טאו נדל"ן מחזיקה, בין היתר, בחלק מקניון מול הים באילת ובבניין ברחוב יהודה הלוי 16 שבתל אביב. בן דב התחייב כלפי טאו כי אם טאו נדל"ן לא תצליח למכור את הנכסים במחיר של 70 מיליון שקל לפחות עד סוף אפריל 2009, הוא עצמו ירכוש את הנכסים תמורת סכום זה. מתוך הסכום, 55 מיליון שקל הם בעבור חלקה של טאו נדל"ן בקניון מול הים (שהוערך לצורך העסקה בשווי של 960 מיליון שקל) ו-15 מיליון שקל בעבור הנכס ברחוב יהודה הלוי.



בנוסף יעביר בן דב לטאו עוד אג"ח בשווי של 10 מיליון שקל. העסקה למכירת הנכסים אמנם תזרים מזומנים לטאו, אולם יקטינו את הונה העצמי בכ-2-4 מיליון שקל. טאו נדל"ן אמורה להימכר כחטיבה אחת, אולם היא מחזיקה גם באג"ח של עצמה שרכשה בשוק. כדי למכור את טאו נדל"ן לבדה צריכה טאו להיפטר מהאיגרות שהיא מחזיקה, כלומר למכור אותן לחברה האם, טאו תשואות. כתוצאה מכך יקבל הרוכש את הנכסים, אבל ייהנה גם מהפסד של 60-100 מיליון שקל שיוכר לצורכי מס. זהו "נכס מס" שעשוי להקטין את תשלומי המס שאמור הרוכש לשלם בעתיד.



בסך הכל יקטן ההון העצמי של טאו תשואות בכ-30 מיליון שקל - חלק ממנו יסווג כהפסד וחלק אחר יסווג כירידה קבועה בהון העצמי. טאו סובלת מגירעון בהון העצמי, והיא סיימה את הרבעון השלישי של 2008 בהפסד של 63.6 מיליון שקל. החברה זקוקה בדחיפות למזומנים כדי לשלם לבעלי האג"ח שלה. בנק לאומי אמור להלוות לטאו 60 מיליון שקל לתקופה של שנתיים. בתמורה תעמיד טאו לזכות הבנק שעבוד על כל נכסיה, וכן שעבוד על 5 מיליון מניות של חברת הנדל"ן דרבן (שבשליטת אליעזר פישמן) בהן מחזיקה טאו.



אילן בן דב התחייב כי אם יהיה צורך, הוא ירכוש את מניות דרבן תמורת 12 שקל למניה, כלומר 60 מיליון שקל. כעת נסחרת מניית דרבן במחיר של 6.44 שקלים. בפשטות: טאו תקבל מבנק לאומי הלוואה כנגד אחזקותיה בדרבן, אולם אם שווי האחזקה יירד מתחת ל-60 מיליון שקל (ולצורך כך צריכה מניית דרבן לרדת בכ-50%), בן דב עצמו יקנה את המניות ב-60 מיליון שקל ויאפשר לטאו להחזיר את ההלוואה.



משמעות העסקות היא שטאו מורידה את המינוף שבו היא פועלת באמצעות מכירת הנכסים ואיסוף המזומן. ב-10 בפברואר 2009 אמורה טאו לשלם את הקופון עבור אג"ח מסדרה ג', בסכום של 12 מיליון שקל, ובספטמבר היא אמורה לשלם לבעלי אג"ח מסדרה א' כ-40 מיליון שקל. כסף זה מגובה בערבות מאת בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully