וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ב-2.16% לרמה של 3.76 שקלים

טל לוי

30.12.2008 / 16:00

בעולם מאבד הדולר 1.2% ונסחר ברמה של 1.41 דולרים ליורו. בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית ב-0.75% לרמה הנמוכה אי פעם

יום לאחר הורדת הריבית בישראל, נכנע הדולר הדולר למגמה בעולם ואיבד 2.16% לרמה של 3.765 שקלים. בעולם מאבד הדולר 1.2% ונסחר תמורת דולרים ליורו. בחודש וחצי האחרונים נסחר הדולר בטווח צר שבין 3.75-4 שקלים ולא ביצע מהלך משמעותי.

בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית ב-0.75% לרמה של 1.75% בלבד - הרמה הנמוכה אי פעם. הורדת הריבית היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים, שהעריכו כי הריבית תרד ב-0.5%-1%. הורדת הריבית השקלית אמורה לספק תמיכה לדולר, שכן השקל הופך להיות מטבע המציע ריבית פחות אטרקטיווית למשקיעים. עם זאת, בשוק רחשו בשבועיים האחרונים הערכות בדבר הורדת הריבית כך שלא מדובר בחדשות.

בכלל פורקס כותבים הבוקר כי השקל לא הגיב אתמול למבצע "עופרת יצוקה" כפי שניתן היה לצפות: המסחר אמנם התחיל בנסיקה לכיוון 3.90 שקלים לדולר, אך כשהתברר שהדולר בעולם נחלש לעומת המטבעות האירופאיים, בחר השוק להעדיף את המגמה העולמית וגם הדולר חזר להיחלש מול השקל. "התנודות שאנו רואים בשבועות האחרונים מתרחשות בקורלציה כמעט מושלמת למחיר הדולר בעולם ולכן אנו ממשיכים לראות את השקל נע מצד לצד בלי קביעת כיוון ברור" כותבים בכלל פורקס ומעריכים, כי הודעת הריבית לא הפתיעה את השוק והורדתה כבר היתה גלומה במחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully