וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט במנהטן ידון מחר באפשרות להרחיב את ההגנה הפדרלית על משקיעים בחברה של מיידוף

ניו יורק טיימס

30.12.2008 / 9:48

בית המשפט צפוי לקבל רשימה של נכסי מיידוף בניו יורק ולהודיע באופן רשמי למשקיעים על כינוס נכסי החברה



החל ממחר יתחיל בית המשפט הפדרלי במנהטן לדון בשלושה נושאים המשפיעים על המשקיעים שנקלעו לפרשת הונאת הפונזי של ברנרד מיידוף, ששווייה נאמד בכ-50 מיליארד דולר.



הנושא יידון על ידי השופט לואיס ל. סטנטון, אשר ישפוט גם בתביעה האזרחית נגד מיידוף, והוא הרחבת ההגנה שניתנת על ידי הממשלה למשקיעים בחברות וול סטריט שהתמוטטו למשקיעים בחברת ברנרד ל. מיידוף.



בנוסף, קבע השופט סטנטון כי יום רביעי יהיה המועד האחרון עבור מיידוף להעביר לחוקרים הפדרליים רשימה מלאה של כל נכסיו בניו יורק - החל בנדל"ן ועד לחפצי אמנות וחשבונות בנק. החוקרים ידווחו לשופט אם הרשימה לא תימסר לידיהם בזמן.



נושא שלישי, ואחרון, שיידון מחר: כונס הנכסים של חברת ברנרד ל. מיידוף ידווח מחר לבית המשפט כי החל בשליחת הודעות רשמיות לכל לקוחותיו של מיידוף על כינוס הנכסים של החברה, והוא ימשיך להודיע למשקיעים עד לסוף השבוע הבא.



ההתפתחויות בתביעה האזרחית מול מיידוף מקבילות להתפתחויות בתביעה הפלילית כנגדו, אשר מבוססת על ההודאה שלו מול בניו כי "החברה היתה שקר אחד גדול", ולמעשה היתה הונאת פונזי. לפי מסמכי בית המשפט, מיידוף עצמו העריך את ההונאה ב-50 מיליארד דולר.



בגלל שמיידוף ניהל את החברה, כמה מהמשקיעים הישירים עשויים להיות תחת ההגנה של תאגיד ההגנה על משקיעים בניירות ערך (SIPC). ה-SIPC מספק את ההגנה הראשונית למשקיעים בארה"ב במקרה של נפילה של חברת השקעות, כשהכספים ושטרי החוב שלה "נעלמים" מהספרים.



אבל קורבנות רבים אינם משקיעים ישירים בחברה של מיידוף, אלא משקיעים באמצעות קרנות שונות.
במכתב שכתב אחד המשקיעים הישירים בחברה של מיידוף, דניאל ר. גולדנסון, הפציר בשופט סטנטון להתייחס למשקיעים בקרנות, ולא לקרנות עצמן, כלקוחות של מיידוף, ולהעניק להם הגנה במסגרת SIPC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully