וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: על אף התחזקות השקל אמש צפי לשער של 4 שקלים לדולר כבר בטווח הקצר עד בינוני

TheMarker

30.12.2008 / 12:03

הליש"ט רשמה אתמול שפל חדש כנגד היורו ושאר המטבעות המובילים בעולם



הליש"ט רשמה אתמול שפל חדש כנגד היורו ושאר המטבעות המובילים בעולם. להערכת אנליסט פינוטק, רודיאן רחנייב, מה שדחק בהיחלשות הליש"ט היא התחזית הקודרת לכלכלה הבריטית שתחייב, ככל הנראה, את ה-BOE, הבנק המרכזי בבריטניה, להמשיך במדיניותו המוניטרית המרחיבה.



הליש"ט נסחרה סביב סביב רמות של 1.4460 מול הדולר, סביב הרמות של 131.00 מול היין וסביב הרמות של 0.9665 מול היורו נכון לשעה 21:30 (GMT) אמש.



מצד היורו מדובר בשיא חדש מול הליש"ט, בשיעור של 0.9807, כמעט שיווין בין המטבעות. נתוני מחירי הבתים בבריטניה בחודש דצמבר הצביעו על ירידה של 10% מאז החל משבר האשראי באוגוסט 2007. לדברי רחנייב "הנתון מוכיח כי הכלכלה הבריטית נמצאת בדרכה מטה לקראת מיתון חריף בשנת 2009. הבנק המרכזי הבריטי צפוי להוריד את הריבית לטווח קצר הרבה מתחת לריבית ה-ECB ולנסות למשוך השקעות לגוש היורו כתחליף לבריטניה".



הערכות האנליסטים הן כי אל אף המסחר הדל בתקופת החגים בעולם, הצמד יורו ליש"ט יגיע לשיווין. השנה התחזק היורו ביותר מ-32%, כאשר רק החודש זינק המטבע האירופי ב-18% אל מול הליש"ט. הצמד חוזר להיסחר סביב הרמות בהן נסחר בשנות ה-90. כעת עומד פער הריביות בין ה-ECB וה-BOE על 0.5%, לטובת היורו ועל פי הערכות הירידה במחירי הבתים והעלייה באבטלה ביחד עם תחזית קודרת עשויים להביא את ריבית ה-BOE לרמה של 0.0%.



הנתונים חשובים שיתפרסמו היום בזירה הגלובלית הם - נתוני מדד המחירים לצרכן החודשי בגרמניה עם צפי להשלכות על היורו. בארה"ב תתמקד תשומת הלב בנתוני מדד הרכש שיקאגו שיתפרסמו בשעה 14:45 (GMT) ובשעה 15:00 (GMT) יתפרסם סקר בטחון הצרכן האמריקאי.



דולר/שקל



אתמול הודיע נגיד בנק סטנלי פישר על ההפחתה חדה של 0.75% בשיעור הריבית. ההערכות לפני ההפחתה עמשדו על 0.5% עד 1%. עקב מבצע "עופרת יצוקה" הודיע הבנק כי אירועי הימים האחרונים משפיעים בכיוונים מנוגדים. מצד אחד אי וודאות גיאו פוליטית ומאידך סיכוי לפגיעה בפעילות הכלכלית הריאלית.



להערכת אנליסט כלל פורקס, אילן דנציגר, עקב הבחירות המתקרבות לא צפויות תוכניות האצה בישראל כפי שהתרחשו ברחבי העולם. לדברי דנציגר "בנק ישראל הוא היחיד שעומד בחזית ומנסה לעודד את הפעילות הכלכלית כאשר המכשיר הכמעט יחיד שעומד לרשותו הוא הריבית. מדד המחירים שירד בנובמבר בשיעור של 0.6% מצביע על דפלציה אוצה הגדיר הניגד כאויב בנק ישראל ולכן לא נותרה לנגיד ברירה אלא לקצץ באגרסיוויות כדי לנסות ולמנוע מהמשק להיכנס למיתון".



השקל לא הגיב אתמול ללחימה בדרום הסחר החל בנסיקה מעלה אולם לאחר שהתברר שהדולר נחלש בעולם הצטרף השקל למגמה העולמית והדולר נחלש לרמה של 3.84 שקלים לדולר. השקל סגר את המסחר בהתחזקות מול הדולר על אף ההפחתה החדה של 0.75% על ידי נגיד בנק ישראל שהעמיד את הריבית לטווח קצר בישראל ברמה הנמוכה ביותר של 1.75% בלבד.



מאז ה-7 לאוקטובר קיצץ הבנק המרכזי רק בשיעור של 2.5% בגובה הריבית המשק, כשתחזית האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים נמצאת מתחת לאפס והצמיחה צפויה לרדת בשנת 2009 לרמה של 1.5% בלבד, זאת בהשוואה ל-4.0% בשנת 2008. לכן על אף, ההתחזקות של השקל אתמול מעריך רחנייב כי בטווח הקצר בינוני צפוי המטבע המקומי לחזור להיחלש למטרה הראשונה של 4.0 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully