וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

יעל פולק

30.12.2008 / 23:46

נתוני המאקרו השלילים לא העיבו על הסנטימנט החיובי: נאסד"ק עלה ב-2.7%, GM הוסיפה 5.5% , האמון חזר אל המשקיעים בזכות הסיוע ל-GMAC - זרוע ההשקעות של ג'נרל מוטורס

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע הסיוע של הממשל האמריקאי לזרוע ההשקעות של ג'נרל מוטורס - GMAC ועל אף פרסומם של שלל נתוני מאקרו שליליים.

דאו ג’ונס הוסיף 2.2% ל-8,670 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-2.7% ל-1,550 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-2.4% ל-890 נקודות.

בשוק הסולידי עלו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.009% לרמה של 2.087%.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בדצמבר לרמתו הנמוכה מעולם על רקע התגברות החששות לגבי מצב העסקים והשוק האמריקאי. מדד ביטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד נפל החודש לרמה של 38 - רמתו הנמוכה ביותר מאז החל פרסום המדד בשנת 1967 - לעומת רמה של 44.7 בנובמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 45.5 לעומת רמה של 44.9 שעליה דווח במקור בחודש נובמבר.

עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו של מכון המחקר ISM התאושש בדצמבר משפל של 26 שנים. המדד עלה החודש לרמה של 34.1 לעומת 33.8 בנובמבר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 33. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית בעוד שמדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.

בנוסף לכך, פורסם מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב. המדד נפל בשיעור שיא של 18% בנומבר לעומת אוקטובר, וזו הירידה הגדולה ביותר במדד אי פעם, מאז היווסדו ב-2001.

משרד האוצר האמריקאי סיפק היום סיוע בסך 6 מיליארד דולר ל-GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג’נרל מוטורס (5.56% , 3.8) (GM) הנמצאת בשליטת קרן סרברוס - מבעלי בנק לאומי - במסגרת הניסיונות למנוע פשיטת רגל של GM ולאחר ש-GMAC הורשתה לשנות את מעמדה לחברות אחזקות בנקאית.

האג"ח של GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג’נרל מוטורס (GM) הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, מזנקות לאחר שמשרד האוצר האמריקאי סיפק היום סיוע בסך 6 מיליארד דולר ל-GMAC, במסגרת הניסיונות למנוע פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס, ולאחר ש-GMAC הורשתה לשנות את מעמדה לחברות אחזקות בנקאית.

הנאמן של חברת ההשקעות של מיידוף הגיע להסכם לפיו יוכל להעביר 28.1 מיליון מכספי החברה בחשבון בבנק אוף ניו יורק מלון על מנת לממן את פירוק החברה. ההסכם עדיין נתון לאישורו של שופט בית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק.

במגזר הרכב, משרד האוצר האמריקאי סיפק היום סיוע בסך 6 מיליארד דולר ל-GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג’נרל מוטורס (5.56% , 3.8) הנמצאת בשליטת קרן סרברוס במסגרת הניסיונות למנוע פשיטת רגל של GM ולאחר ש-GMAC הורשתה לשנות את מעמדה לחברות אחזקות בנקאית. במסגרת הסיוע רכש משרד האוצר נתח בסך 5 מיליארד דולר ממניותיה של GMAC, מכספי תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס באוקטובר.

רדוויז’ן, המתמחה בפיתוח ובשיווק מערכות לשיחת ועידה בווידיאו על גבי האינטרנט, מצטרפת למעגל המפטרות. החברה החלה בצמצום של 5% מכוח העבודה - כ-20 עובדים - ובמקביל תקצץ בשכר ההנהלה. רדוויז'ן אינה המפטרת היחידה: אתמול דווח ב-TheMarker כי גם חברת ההיי-טק אמדוקס תפטר 200 עובדים בישראל בימים הקרובים.

כשבועיים לאחר שנפלטה מהמסחר בבורסה של ניו יורק מקבלת תפרון סימול חדש (TFRLF) בו ניתן יהיה להמשיך ולסחור, מעבר למדף (over the counter - OTC). לדברי החברה היא פועלת בכדי לאפשר קבלה של ציטוטים רציפים למניה, אך היא אינה יכולה להתחייב כי ניתן יהיה לקבל זאת ברשימת המניות שנסחרות מעבר למדף.

בבנק ההשקעות גולדמן סאקס (7.18% , 82.06) חוששים כי ההאטה הגלובלית המתמשכת תשפיע לרעה על עסקי נס טכנולוגיות ברבעון הרביעי של 2008 ובשנת 2009, ומורידים את המלצתם למניה מ-"החזק" ל-"מכירה". עם זאת, מותירים בבנק ההשקעות את מחיר היעד על 4 דולרים. בין הסיבות להורדת ההמלצה כותבים בגולדמן כי לנס יש חשיפה משמעותית לשוק הישראלי הבלתי יציב מבחינה פוליטית. השוק הישראלי תרם לנס 35% מהכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008, וכ-45% מהכנסותיה בשנת 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully