וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה תובעים את ארקיע בגין אי תשלום דמי שימוש בשדה דב מ-2002

עמית בן-ארויה

30.12.2008 / 14:52

התביעה - על סך 52 מיליון שקל; התובעות: החברה משתמשת בשדה במשך שנים מבלי לשלם דמי שימוש ראויים



מינהל מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה (רש"ת) תובעים 52 מיליון שקל מחברת ארקיע ומחברות הקשורות אליה, בגין אי תשלום דמי שימוש בשדה דב בתל אביב מ-2002. ארקיע, שהוקמה בשנת 50' בשל הצורך בקו לאילת, משתמשת בשדה במשך שנים מבלי לשלם דמי שימוש ראויים, תוך הפרת חובת תום הלב, פגיעה קשה ובלתי מוצדקת בקופה הציבורית - כך נטען בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



מהתביעה עולים הפרטים הבאים: רש"ת מנהלת את שדה דב עבור המדינה והמינהל, ובין היתר גובה דמי שימוש בנוגע לנכסים המצויים בשדה דב. בשנת 93' נחתם בין רש"ת לארקיע הסכם פשרה, לפיו ארקיע תשלם 1.8 מיליון שקל בעבור השימוש בשדה בשנים 82'-93'. אז סוכם כי ארקיע תשלם סכום נמוך לכיסוי חובות העבר, וכן הותנה כי ארקיע תחתום על הסכם הרשאה ותשלם דמי שימוש ראויים.
מ-96' משלמת ארקיע דמי שימוש בסך 890 אלף שקל לשנה בלבד, ללא קשר לערך השימוש של החברה ושל חברות הקשורות אליה בשדה. במהלך השנים, נטען, פנתה רש"ת לארקיע כמה פעמים בדרישה לחתום על הסכם הרשאה שיסדיר את תשלום דמי השימוש - אך לשווא. עוד נטען על ידי רש"ת כי בספטמבר השנה תיאמה זו האחרונה עם ארקיע ביצוע מדידות של הנכסים שבשימוש החברה באזור השדה, ואולם המודד סולק על ידי סמנכ"ל החברה והיועץ המשפטי שלה, בטענה כי כניסתו למקום כמוה ככניסה לבית פרטי ללא רשות.



מכתב ההתראה נותר ללא מענה, כך שהמדינה נאלצה להגיש את התביעה. ממנה עולה כי המצב הנוכחי יוצר יתרון כלכלי משמעותי לארקיע והחברות הבנות שלה הפועלות בשדה, לעומת חברות אחרות. חוץ מסכום התביעה דורשים התובעים שארקיע תשלם דמי שימוש והחזקה בסך 7.1 מיליון שקל עבור כל שנת פעילות בשדה מעתה ואילך.



התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין רינה מיוחס והילה ליבנה מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully