וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים סהר: הורדת ההמלצה לגרנית מ'קנייה' ל'החזק' - הצניחה במחירי הנפט תוביל להפסדי מלאי כבדים

TheMarker

30.12.2008 / 14:55

מחיר היעד נחתך ל-10 שקלים למניה מול מחיר יעד קודם של 13 שקל למניה


הירידות החדות במחירי הנפט מאז תום הרבעון השלישי ועד היום צפויות להסב לחברת גרנית הכרמל הפסדי מלאי כבדים בסך של 40 מיליון שקל, כך מעריכה היום אנליסטית פועלים סהר, לאה ברמן בסקירה שמפרסמת חברת הבת של בנק הפועלים, פועלים סהר.

כלכלני יחידת המחקר של פועלים סהר הורידו את ההמלצה על מניית מ'קנייה' ל'החזק' וחתכו את מחיר היעד ל-10 שקלים למניה מול מחיר יעד קודם של 13 שקל למניה. מניית גרנית הכרמל נסחרת כיום סביב שער של 6.5 שקלים למניה ומחיר היעד החדש מגלם דיסקאונט של 35% ביחס למחירה כיום.

ברמן מתייחסת בסקירה לפעילותה של גרנית הכרמל בתחום הדלק על ידי השליטה בסונול, למגזר הצבעים דרך 85% בעלות של גרנית על טמבור והבעלות על חברה GES בה מחזיקה גרנית באופן מלא.

לגבי מגזר הדלקים אומרת ברמן, כי ניתן לומר שהמגזר עשוי להיות מושפע ממיתון עמוק אולם זהו תחום דפנסיווי יחסית לתחומי צריכה אחרים. לדברי ברמן "גם אם הביקושים לא ייפגעו ההערכה היא היא כי לאור מחנק האשראי במשק וידם הקפוצה של הבנקים במתן אשראי האלטרנטיווה היחידה כמעט למימון לקוחות תהיה אשראי ספקים". מכאן צופה ברמן התארכות ימי אשראי הלקוחות ועלייה בחובות המסופקים בשנת 2009.

לגבי מגזר הצבעים מציינת ברמן כי ברבעון השלישי של 2008 המשיכה טמבור להציג תוצאות יפות עם שיפור בהכנסות וברווח הגולמי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת מציינת ברמן שאין ספק שמיתון במשק ישפיע ובענף הבנייה ישפיע לרעה על הביקוש למוצרי החברה בארץ ובחו"ל אך ההערכה היא שבתחזית האופטימית טמבור תשמור על רמת פעילות דומה לשנת 2008 עם קיזוז יחסי למצב המשק ב-2009.

חברת GES שבשליטתה המלאה של גרנית הכרמל הציגה תוצאות כספיות לא טובות ומאכזבות ברבעונים השני והשלישי של שנת 2008. אולם להערכת ברמן ל-GES קיים פוטנציאל צמיחה משמעותי לאור הידע והמקצועיות שיש לחברה בתחום הטיפול במים.

בפועלים סהר מאמינים כי ההנלה החדשה שמונתה ל-GES תמשיך ביישום האסטרטגיה של הרחבת ההשקעות בפעילויות הליבה של הקבוצה באנרגיה, תעשייה, תשתיות, רכב ואקולוגיה, כאשר עומדים לרשות הקבוצה מקורות כספיים זמינים להשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully