וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק עם כיסוי

איך הכי נכון למלא צ'ק? מתי משלמים עמלת שורה? ואילו פעולות לא משתלם לבצע? כל מה שרציתם לדעת על שימוש בצ'קים, שלב אחר שלב

תשלום באמצעות צ'ק הוא אופציה נוחה ויעילה במקרים רבים, אבל כדאי לדעת לעשות בו שימוש מיטבי כדי להימנע מהוצאות מיותרות. בארגון פעמונים לשיקום כלכלי מציעים כמה הנחיות וטיפים לניצול מרבי של אפשרות התשלום בצ'קים.

הקפידו על רישום נכון ומדויק

יש להקפיד על רישום מדויק של כל הפרטים הנדרשים, ובמיוחד לשים לב כי אין הבדל בין הסכום שנכתב במלים לסכום בספרות. כל טעות או פרט שגוי יגרמו לחזרת הצ'ק - הכרוכה בתשלום עמלה. עמלת החזרת צ'ק היא עמלה גבוהה וניתן להימנע ממנה באמצעות הקפדה על רישום בהיר של כל הפרטים. במקרה של ספק, הוסיפו את חתימתכם לצד פרט שנוי במחלוקת או רישום כלשהו שתוקן. עודף זהירות יכול לחסוך לכם כסף וטרדות.

בידקו צ'קים שקיבלתם

באותו אופן, יש לשים לב לפרטים הרשומים על צ'קים שנמסרים לפקודתכם. חשוב לדעת: גם במקרה של הפקדת צ'ק שגוי תחויבו בעמלה על ידי הבנק שלכם.

הביאו בחשבון את עמלת השורה

כל רכישה בצ'ק מחויבת בתשלום של עמלת שורה ועמלת הדפסת צ'קים. משום כך מומלץ לבצע תשלומים גדולים באמצעות צ'קים, ותשלומים קטנים במזומן או בכרטיס אשראי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מישכו מזומן באמצעים אחרים

האם כדאי למשוך כספים במזומן בצ'ק עצמי? התשובה היא לא. פחות משתלם למשוך מזומן בצ'ק עצמי, כי תחויבו במקרה זה בעמלת שורה ובעמלת הדפסת צ'ק. לכן עדיף לשמור את הצ'קים לתשלומים אחרים ולבצע את משיכת המזומן באמצעות כרטיס חיוב או כרטיס אשראי.

אל תפקידו צ'ק דחוי

רצוי מאוד להימנע מהפקדת צ'ק דחוי לפני המועד הרשום עליו, בשל העובדה שהדבר כרוך בתשלום עמלה לא מבוטלת. כמו כן, כדאי להפקיד צ'קים במרוכז כדי לחסוך את עמלת השורה.

הגבילו את סחירות הצ'ק

רצוי להגביל את סחירות הצ'ק באמצעות הכיתוב "למוטב בלבד" וכן "לא סחיר". מומלץ גם למחוק את המלה "לפקודת", כך שבמקום "שלמו לפקודת...." נקבל "שלמו ל....". ניתן גם להזמין מראש צ'קים מוגבלי סחירות שההגבלות לעיל חלות עליהם.

הימנעו מביטול צ'קים

אין לבטל צ'קים ללא סיבה מוצדקת או ייעוץ. אין מתן צ'ק כמוהו כתשלום במזומן, וביטול צ'ק שלא כדין יכול לגרור פנייה לערכאות משפטיות ולחיוב בהוצאות שלא לצורך. את הבדיקות והבקרות יש לערוך טרם החתימה על הצ'ק ולא לאחר מכן.

בידקו את פרטי נותן הצ'ק

כאשר אתם מקבלים צ'ק לפקודתכם, רצוי לבדוק ולוודא את תעודת הזהות של נותן הצ'ק ולוודא כי כתובתו היא אכן הכתובת הרשומה בצ'ק, כדי לצמצם את הסיכון בחזרת הצ'ק. כדאי גם לבדוק שהצ'ק הוצא מתוך פנקס ולא היה תלוש כבר, וכי הוא נראה אמיתי ולא מזויף.

הודיעו מיד על גניבה

במקרה של גניבה או אובדן צ'ק יש להודיע על כך באופן מיידי לבנק ולכל מי שעלול להיפגע מכך. במקרה שאבד פנקס אחד או יותר, מומלץ גם לפרסם הודעה בתקשורת המזהירה את הציבור מפני קבלת צ'קים אלה ולהודיעו כי המקבלם שם כספו על קרן הצבי.

נהלו מעקב קבוע

מתי מומלץ להשתמש בצ'ק? השימוש בצ'קים אינו בריא לכיס. השימוש בנייר כתשלום במקום בכסף מוחשי יכול להפריע לתכנון הכלכלי ולכן יש להקפיד על מעקב קבוע אחר ההתחייבויות בצ'קים ולהעדיף את השימוש בהם אך ורק לתשלומים שוטפים שניתן לעקוב אחריהם. פיזור צ'קים יכול לגרור יתרת חובה בבנק, בגינה נשלם ריבית יקרה. במקרים של חריגה ממסגרת האשראי בבנק, ייתכן שצ'קים יוחזרו.

הגיבו במהירות

מה לעשות במידה שצ'ק שנתתם חזר? אם צ'ק שרשמתם חזר מסיבות טכניות או של היעדר כיסוי מספיק, יש לפעול במהירות להסדרת פירעונו ולהקפיד לקבל את הצ'ק לידיכם לאחר הפירעון. גם במקרה שצ'ק שניתן לפקודתכם חוזר, מהירות התגובה חשובה מאוד. אם נותן הצ'ק נקלע לקשיים, מתנהל לא פעם מרוץ בין הנושים, כאשר העיקרון המשפטי בדרך כלל הוא שכל הקודם זוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'קים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully