וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "ההסתדרות תפעל לפיצוי עובדים בדרום"

הבוקר קיים יו"ר ההסתדרות שיחות ראשונות עם גורמים באוצר באשר לפיצויי עובדים שנעדרים ממקום עבודתם עקב המצב הביטחוני

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע היום, כי בכוונתו לפעול, יחד עם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומשרד האוצר, כדי להגיע להסדר מוסכם שיפצה עובדים בדרום הארץ, שנעדרים ממקום עבודתם עקב המצב הביטחוני. עיני אמר את הדברים בישיבת הנהגת ההסתדרות המיוחדת שעסקה במצב העובדים ביישובי הדרום.

יו"ר ההסתדרות אמר, כי כבר קיים הבוקר כמה שיחות טלפון עם גורמים באוצר וסיכם עמם כי כבר השבוע תתקיים ישיבה בעניין עם הצוותים המקצועיים. "ההסתדרות מעדיפה את המודל שנקבע בין שלושת הגורמים במלחמת לבנון השנייה. על-פי המודל הזה, העובדים שנעדרו מקבלים את שכרם מהמעסיק והוא מקבל על כך פיצוי. נראה לנו שהחלתו של המודל הוא הדבר הנכון משום שהוכיח את עצמו ויש כבר תקנות של רשות המיסים שמתאימות לו". יחד עם זאת הדגיש עיני, כי ההסתדרות תקיים מו"מ עם האוצר על אופן התאמתם של עקרונות המודל למצב שנוצר בדרום.

בהסדר מלחמת לבנון השנייה נקבעה מפת ישובים מוסכמת בין ההסתדרות-המעסיקים והאוצר המגדירה את מקומות המגורים של העובדים הזכאים לפיצוי. נקבע, כי כל עובד המתגורר באזור שתחמה המפה זכאי לתשלום שכר, גם אם נעדר מהעבודה בימי המלחמה. ההסדר קבע זיקה בין הפיצוי למעסיק לשכר העובד , כך שמעסיקים קיבלו פיצוי רק אם הציגו לרשות המיסים אסמכתאות המעידות על תשלום שכר העובדים. הסדר זה עוגן בשני הסכמים קיבוציים בין הצדדים ובעקבותיהם תוקנו חוק עבודה בשעת חירום ותקנות מס רכוש. ההסדר אפשר לעובדים ולמעסיקים בצפון לעבור את ימי המלחמה בצורה טובה יחסית בהיבט הכלכלי. במאי 2007 אף הוחל הסדר דומה בשדרות ועוטף עזה.

עיני אף הודיע על הקמתו של פורום בבית ההסתדרות, בראשותו של מנכ"ל ההסתדרות, גדי לוטן. הפורום יקבל הערכת מצב מידי יום לגבי העובדים בדרום ויעמוד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים. כמו כן מינה עיני את יו"ר אגף הרווחה בהסתדרות, רפי מלאכי, לאיש הקשר מול משרד התמ"ת, ואת סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אלי בן-גרא, לאיש הקשר מול פיקוד העורף.

עיני הוסיף, כי בימים הקרובים תפתח ההסתדרות מוקד מידע לעובדים ותקבל החלטה על אופן הרחבת פעולות הרווחה למען תושבי הדרום. כמו-כן הודיע עיני כי עובדי ההסתדרות בדרום, שנעדרים עקב המצב הביטחוני, יקבלו את מלוא שכרם בתקופת המלחמה, כדי להוות דוגמא למעסיקים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • עופר עיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully