וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הורדת הדירוג לאלעד של תשובה: נאמני האג"ח דורשים מהחברה להגדיל בטחונות

נתן שבע

30.12.2008 / 15:32

שטר הנאמנות קובע כי הורדת הדירוג תגרור הגדלת בטוחות או חילוט הכסף שהופקד בנאמנות בסך של 50 מיליון ד'


הרמטיק, הנאמן לאג"ח של חברת אלעד, החברה הפרטית של יצחק תשובה הפועלת בארה"ב ובקנדה, דורש ממנה להגדיל בטחונות. הדרישה באה לאור העובדה כי הדירוג של האג"ח של החברה ירד ביום חמישי בשלוש דרגות מ-AA ל-A. שטר הנאמנות קובע כי כל ירידה בדירוג של אלעד גרופ תצריך את אלעד להגדיל בטחונות שאם לא כן יחולט הסכום שהופקד בנאמנות בסך של 50 מיליון דולר. הנאמנים מבקשים להעמיד בטוחה חלופית שתאושר על ידי מעלות לא יאוחר מ-31 בינואר 2009.

על פי שטר הנאמנות, "על כל ירידה בדירוג של אלעד גרופ במשך תקופת איגרות החוב, תמציא אלעד גרופ בטוחה חלופית לכתב ההתחייבות האמור אשר תאושר על ידי מעלות ושדירוגה לא יפחת מידרוג AA מינוס, אחרת יחלט הנאמן את הסכומים המובטחים בכתב ההתחייבויות לאלתר".

ביום חמישי האחרון הורידה מעלות את דירוג האג"ח של החברה ל-A. מעלות נימקה ההורדה בגידול בסיכון של החברה, שכולל את החשיפה למשבר האשראי העולמי בשל שוקי הפעילות של החברה, רמת המינוף שבה פועלת החברה, החשיפה לפרויקט פלאזה שמתוכנן בלאס וגאס - שטומן בחובו סיכון יזמי גבוה יחסית - ונזילותה של אלעד, שמושפעת לרעה מפירעון מתוכנן של הלוואה כנגד פרויקט הפלאזה בלאס וגאס ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully