וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח של אמריס הגישו בקשה למינוי מפרק זמני לחברה; חוב החברה עומד על 195 מיליון שקל

הילה רז

30.12.2008 / 15:34

לדבריהם, קיים חשש כבד כי אם לא יינתן צו פירוק יסתערו הנושים על רכוש החברה ויגרמו נזק לשאר בעלי החוב



מחזיקי אג"ח סדרה א' של חברת אמריס אחזקות הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למנות את בא כוחם, עו"ד ד"ר יוסי כהן, כמפרק זמני של חברת אמריס. מחזיקי האג"ח מציינים כי חובה המשוערך של החברה למחזיקי האג"ח עומד כעת על כ-195 מיליון שקל. מהבקשה עולה כי להבטחת החזר התשלום בגין איגרות החוב, אמריס - בשליטת ארקדי גאידמק - שיעבדה מניות של החברה בסכום המוערך בכ-24.5 מליון שקל. לפיכך, בהנחה שהמניות תמומשנה, יתרת החוב של החברה למחזיקי האג"ח עומד על 171 מיליון שקל.



מחזיקי האג"ח מציינים כי אמריס חדלת פירעון, וכל נושאי המשרה בה נטשו אותה. לדבריהם, קיים חשש כבד כי אם לא יינתן צו פירוק יסתערו הנושים על רכושה ויגרמו נזק בלתי הפיך לשאר המחזיקים בחובות החברה. כן נטען, כי נכסי המקרקעין שבבעלות החברה בארה"ב משועבדים לשני גורמים שנקטו בהליכים למימושם, ושדה הנפט בקלינינגרד (שאף הוא בבעלות אמריס) נותר ללא כל שליטה ופיקוח, וקיים חשש כבד ביותר שעקב מצב זה ייגרמו נזקים כבדים לחברה ולנושיה.



לפני כשבוע הגיש ישראל (איזי) שוחט, בעל מניות לשעבר באמריס בקשה למתן צו פירוק נגד אמריס, בטענה כי החברה חדלת פירעון וכי היא חייבת לו 1.25 מיליון דולר. אמריס היא חברת אחזקות המחזיקה ב-62% מפטרו גרופ, העוסקת בהפעלת מאות תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב ובמכירת דלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully