וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי מעריב התאגדו:דורשים מההסתדרות שתכריז על סכסוך עבודה

חיים ביאור

30.12.2008 / 17:59

דורון גלעזר: "מעריב מקיים תוכנית הבראה, שמטרתה להביא את העיתון לאיזון תפעולי"



עיתונאי מעריב החליטו אתמול להתארגן במסגרת ההסתדרות והם עומדים לקיים מחרתיים אסיפת מחאה במשרדיה בתל אביב בה עומדים העיתונאים לדרוש מההסתדרות כי תכריז על סכסוך עבודה בעיתון.



בעקבות ההכרזה על הסכסוך יהיו העיתונאים רשאים, לפי החוק, לפתוח בשיבושים או אף בשביתה של 14 יום של "צינון", אם בתקופה זו לא יושג הסכם בעניין דרישותיהם. ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, קרא לפני כחודש וחצי למנכ"ל מעריב, רוני קליינפלד, לפתוח במשא ומתן מיידי על תנאי העסקתם של העיתונאים ועורכי התוכן בעיתון. תקן ציין כי העיתונאים ועורכי התוכן בחרו ועד פעולה מקרבם. ואולם קריאתו לא נענתה.



אתמול שלח תקן מכתב להנהלת מעריב בו נאמר שהנהלת העיתון לא נענתה לפנייתו וכי הוא דורש ממנה להיכנס למו"מ עם ההסתדרות בנוגע לתנאי ההעסקה של העובדים. פנייתו השנייה של תקן נעשתה בעקבות חששם של העיתנאים כי צפוי גל נוסף של מפוטרים בעיתון וקיצוץ בשכרם של הנותרים, בשיעור של 20%-5%. במכתבו אומר תקן: "טרם הסלמת המצב, אנו שבים וקוראים להנהלה לשבת עמנו ועם נציגות העובדים , כדי לפתור את המשבר, כשטובת העיתון עומדת לנגד עינינו". הוא מזהיר בפנייתו את הנהלת העיתון מפני "נקיטת צעדים חד צדדיים, לרבות החתמת העובדים על טפסים מסוגים שונים. כבר עתה יובהר שלהחתמה כזו, המושגת תחת לחץ בלתי הוגן, ממילא אין תוקף משפטי".



בתגובה מסר עורך מעריב, דורון גלעזר: "מעריב מקיים תוכנית הבראה, שמטרתה להביא את העיתון לאיזון תפעולי ברבעון הראשון של 2009. התהליך מתקיים בשקיפות מלאה, ותוך שיתוף פעולה עם ועד העובדים. לפני כיומיים הראנו את עיקרי התוכנית בפני העורכים בעיתון ובכוונתנו להציגה גם בפני שאר העובדים, עוד השבוע. זאת, כדי להביא להצלחת התוכנית יחד, במהירות ולשביעות רצון כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully