וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח של GMAC מזנקות לאחר שמשרד האוצר האמריקאי העניק לחברה סיוע של 6 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.12.2008 / 19:07

האג"ח של יצרניות המכוניות GM ופורד רושמות אף הן עליות חדות; GMAC היא זרוע הפיננסים לשעבר של GM


האג"ח של GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של (GM) הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, מזנקות לאחר שמשרד האוצר האמריקאי סיפק היום סיוע בסך 6 מיליארד דולר ל-GMAC, במסגרת הניסיונות למנוע פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס, ולאחר ש-GMAC הורשתה לשנות את מעמדה לחברות אחזקות בנקאית.

מחיר אג"ח של GMAC, הנושאות ריבית של 7.75% לפירעון בשנת 2010, קופץ ב-12.25 סנט למחיר של 90 סנט על הדולר, לפי נתוני חברת הייעוץ KDP אינווסטמנט. מחיר אג"ח של GMAC עם ריבית של 6.875% לפירעון בשנת 2012 עולה ב-6 סנט לרמה של 67.5 סנט על הדולר. האג"ח של יצרניות המכוניות GM ופורד אף הן רושמות עליות חדות.

במסגרת הסיוע ל-GMAC רכש משרד האוצר נתח בסך 5 מיליארד דולר ממניותיה של GMAC, מכספי תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס באוקטובר (TARP). בנוסף, הבטיח משרד האוצר להלוות ל-GM מיליארד דולר כדי שזו תוכל לסייע לארגון מחדש של GMAC כחברת אחזקות בנקאית. הסיוע ל-GMAC מגיע לאחר שבשבוע שעבר סיפק משרד האוצר סיוע בסך 17.4 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס ולקרייזלר כדי לסייע להן להימנע מפשיטת רגל.

הסיוע ל-GMAC, אחת מספקיות ההלוואות לרכישת רכב הגדולות בארה"ב, יאפשר לחברה להגדיל את מספר ההלוואות שתוכל להעניק ולתמוך במכירותיה של ג'נרל מוטורס. GMAC מספקת מימון לסוחרי GM וללקוחותיה של ענקית הרכב. לפי החברה, אם היא היתה נאלצת לפשוט רגל 85% מספקיה של GM בצפון אמריקה היו נותרים ללא מקורות מימון. מכירותיה של ג'נרל מוטורס נפלו ב-22% מאז תחילת השנה לעומת 2007, בין היתר משום ש-GMAC רשמה הפסדים כבדים בעקבות משבר האשראי וצמצמה את פעילות ההלוואות.

מ-GMAC עצמה נמסר לאחר הודעת משרד האוצר כי החברה "מתכוונת לפעול במהירות כדי לחדש את פעילות ההלוואות לרכישת רכב למגוון רחב של לקוחות, במטרה לספק אשראי לצרכנים ולעסקים המעוניינים לרכוש מכוניות". בשנה שעברה סיפקה GMAC מימון ל-35% מלקוחותיה הקמעוניים של ג'נרל מוטורס. דובר מטעם החברה הבטיח כי החברה תתחיל להפיץ את כספי הסיוע ללקוחות באופן מיידי.

בשבוע שעבר אישר הבנק הפדרלי את הפיכת GMAC לחברת אחזקות בנקאית, בטענה כי פשיטת רגל של החברה תוביל להחרפת המשבר בשווקים ותפגע קשות בג'נרל מוטורס, אשר עדיין מחזיקה בבעלות על 49% מהחברה. עם השינוי במעמדה הפכה GMAC זכאית לסיוע מתוכנית החירום הכלכלית. בשנת 2007 העסיקה החברה 26.7 אלף עובדים.

בתמורה להפיכתה לחברת אחזקות בנקאית הסכימו סרברוס ו-GM לוותר על השליטה בחברה, במטרה לעמוד בקריטריוני הבעלות על בנקים של הבנק הפדרלי. GM מכרה 51% מהחטיבה לסרברוס ב-2006. לפי ההסכם עם הבנק הפדרלי, תפחית ג'נרל מוטורס את הנתח שלה בחברה לפחות מ-10%, והיתרה תועבר לקרן עצמאית שתמכור את הבעלות בהדרגה במשך שלוש שנים. זכויות ההצבעה של סרברוס יופחתו לפחות מ-15% ונתח המניות של הקרן בחברה יירד ל-33%. את יתר אחזקותיה תפיץ סרברוס בין משקיעיה.

בשבועות האחרונים ניהלה GMAC מרוץ נגד השעון בניסיון לשכנע מספיק משקיעים להשתתף בתוכנית להמרה של חובותיה, שנועדה לאפשר לחברה לזכות באישור הבנק הפדרלי לשינוי מעמדה. תוצאות ההצעה לא פורסמו. ברבעון השלישי דיווחה GMAC על הפסד רבעוני חמישי ברציפות בסך 2.5 מיליארד דולר והזהירה כי חטיבת המשכנתאות שלה - ResCap - עשויה לקרוס. בחמישה הרבעונים האחרונים הפסידה החברה 7.9 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully