וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבות הוליווד יוצאות נגד לבייב בגלל הבנייה בשטחים

נמרוד הלפרן

30.12.2008 / 20:10

שרון סטון, דרו ברימור ולוסי לו דרשו להסיר תמונותיהן מהאתר של רשת התכשיטים של לבייב במחאה על הבנייה של דניה סיבוס בשטחים

שורה של כוכבות קולנוע הוליוודיות - בהן שרון סטון, דרו ברימור, ברוק שילדס, אנדי מקדואל, ויטני יוסטון ולוסי לו - דרשו להסיר את תמונותיהן מאתר האינטרנט של רשת חנויות התכשיטים היוקרתיות של לב לבייב, במחאה על הבנייה הנרחבת בהתנחלויות בשטחים שמבצעת חברת הבנייה דניה סיבוס של איל היהלומים והנדל"ן. כך מסר ארגון זכויות האדם עדאלה.

חברת דניה סיבוס שבשליטת אפריקה ישראל של לבייב היא אחת היזמיות העיקריות השותפות לבניית מודיעין עילית והתנחלויות רבות אחרות. מודיעין עילית קמה על אדמותיהם של חמישה כפרים פלסטיניים, בהם הכפר בילעין.

דרישת שחקניות הקולנוע להסיר את תמונותיהן מהאתר של לבייב באה גם על רקע טענות בדבר מעורבות חברו של לבייב בהפרת זכויות אדם במקומות נוספים בעולם, בהם אפריקה.

בשנה החולפת הפכו חנויות לבייב בלונדון בבניו יורק, למוקד הפגנות במחאה על הבנייה הנרחבת בהתנחלויות בשטחים של חברת דניה סיבוס.

לבייב, אשר משאיל תכשיטים למועמדים לפרסי אוסקר בטקס, נתון בשנה החולפת גם לביקורת גוברת לפיה רבים מעסקיו חובקי העולם כרוכים בהפרת זכויות אדם. כך למשל, עסקי כריית היהלומים של לבייב באנגולה ספגו ביקורת קשה בסקירה השנתית של מגזר היהלומים שפירסם בשנה שעברה ארגון זכויות האדם PAC - Partnership Africa Canada. בסקירה נאמר כי אמנת קימברלי, העוקבת אחר מוצא היהלומים בשווקים הבינלאומיים במטרה למנוע סחר ביהלומי דמים, מצליחה לעקוב אחרי המקור של עד 10% בלבד מהיהלומים באנגולה.

לכך יש להוסיף טענות של פעילי זכויות אדם באנגולה לפיהן חברות אבטחה פרטיות המועסקות על ידי לבייב באזורי כרייה בצפון מזרח אנגולה, נוקטות בשיטות של עינויים, התעללות מינית ובמקרים מסוימים אף רצח.

שמו של לבייב עלה בשנה שעברה גם בהקשר של טענות כי חנות הדגל שלו ברחוב אולד בונד בלונדון מוכרת אבני חן שמקורן בבורמה (מיאנמאר), ותורמת בכך למימון שלטון החונטה הצבאית במדינה זו. תחקיר שפירסם העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" בספטמבר 2007 חשף כי חנות היהלומים של לבייב בלונדון מוכרת אבני חן "דמים" שמקורן בבורמה. כתבת של העיתון אשר התחזתה לקונה, ביקרה בחנות, וביקשה תכשיטים הכוללים אבני אודם שמקורן מבורמה. בפניה הוצגה טבעת בשווי 500 אלף ליש"ט (מיליון דולר) המשובצת אבן אודם של חמישה קראט ויהלומים.

"אספנים רבים מעוניינים באבני אודם מבורמה", אמר לכתבת איש המכירות. "איש כבר אינו מתעניין ביהלומים, אלא רק באבני חן מבורמה או יהלומים צבעוניים". למעלה מ-90% מאבני האודם בעולם מקורן בבורמה, אולם לעיתים קרובות ליטוש האבנים מתבצע במדינות אחרות דוגמת תאילנד, ועל כן מקור האבנים אינו מצוין על ידי רשויות המכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully