וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פרנקפורט סגרה נפילה שנתית של 40%; פאריס עלתה היום בכ-3%

גור סלומון

30.12.2008 / 19:44

מגזרי האנרגיה והרכב הובילו את העליות; לונדון עלתה ב-1.7%



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, בהובלת מניות מגזרי האנרגיה והמכוניות. בורסת לונדון עלתה ב-1.7%; בורסת פאריס עלתה ב-2.8%; בורסת פרנקפורט נסגרה מוקדם יותר וסיימה את יום המסחר המקוצר, והאחרון בשנה, בעלייה של 2.2%.



הבורסה נפלה ב-40.4% בסיכום שנתי - נפילה שנתית ראשונה מאז 2002. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה היום ב-1.8%, אולם נמוך ב-46% מרמתו בתחילת השנה.



מניות מגזר האנרגיה הוסיפו לעלות זה היום השני ברציפות לאחר שאתמול זינק מחיר הנפט ב-6.1% לרמה של 40.01 דולר לחבית. זאת, לאחר שהלחימה בין צה"ל לחמאס ברצועת עזה הגבירה את החששות מפני הסלמה בעימות במזרח התיכון אשר תגרור שיבושים באספקת הנפט. עוד תרמה לעליית מחיר הנפט, הודעת סין על כוונתה להגדיל את מלאי הנפט, תוך ניהול רמת המחירים הנמוכה. מניית רויאל דאץ'-של, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-2.3%. מניית טוטאל, חברת הנפט הצרפתית, עלתה ב- 2.9%.



מניות מגזר המכוניות רשמו אף הן עליות בעקבות הודעתו של משרד האוצר האמריקאי כי בכוונתו לספק סיוע בסך 6 מיליארד דולר ל-GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג’נרל מוטורס (GM) הנמצאת בשליטת קרן סרברוס - מבעלי בנק לאומי. זאת, במסגרת הניסיונות למנוע פשיטת רגל של GM ולאחר ש-GMAC הורשתה לשנות את מעמדה לחברות אחזקות בנקאית. "לראות את ארה"ב תומכת בחברה כמו GM זה דבר חיובי", אמר קיליאן דה קרטנגויי, מנהל קרן בשולה-דופו ג'סשון בפאריס, המחזיקה בנכסים בשווי של 2.3 מיליארד דולר, לרויטרס. "המשבר שפוקד את תעשיית המכוניות רחוק מלהסתיים, אבל המגזר יכול לנשום קצת לרווחה", אמר אלסנדרו פריג'ריו, מנהל שותף ב-RMJ במילאן, לבלומברג. מניית דיימלר, יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, עלתה ב-2.6%. מניית רנו עלתה ב-5.6%, מניית פז'ו עלתה ב-5.9%.



עליות נרשמו גם במניות מגזר הטכנולוגיה. אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, זינקה ב-16%. מניית אינפיניון עלתה ב-37% בשבוע החולף על רקע הלוואת בסך 325 מיליון יורו (460 מיליון דולר) שקיבלה חטיבת קימונדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully