וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת פונזי נוספת נחשפה בארה"ב: אלפי משקיעים בפלורידה הפסידו יותר מ-23 מיליון דולר

נמרוד הלפרן

30.12.2008 / 20:16

ג'ורג' תאודל, מנהל חברת ההשקעות קריאייטיב קפיטל, נטל לעצמו 4 מיליון דולר מכספי משקיעים


רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הודיעה היום כי חשפה הונאת פונזי בהיקף של יותר מ-23 מיליון דולר שקורבנותיה היו משקיעים במדינת פלורידה. חברת ההשקעות קריאייטיב קפיטל (Creative Capital), ומנהלה, ג'ורג' תאודל, הונו מאז נובמבר 2007 אלפי משקיעים בקהילת יוצאי האיטי בפלורידה באמצעות רשת של מועדוני השקעות כביכול, מסרה SEC.

תאודל הפסיד לפחות 18 מיליון דולר מכספי המשקיעים במסחר במניות ובאופציות במהך השנה החולפת, ושילם למשקיעים המוקדמים בכספים שקיבל ממשקיעים מאוחרים יותר, מסרה SEC. כמו כן, נטל תאודל לעצמו לפחות 3.8 מיליון דולר מכספי המשקיעים. SEC פועלת כעת להשבת הכספים למשקיעים, ולהטלת קנסות על הנאשמים בפרשה.

מוקדם יותר החודש נעצר יו"ר בורסת נאסד"ק לשעבר, ברנרד מיידוף, בגין הונאת פונזי בהיקף של עד 50 מיליארד דולר. בית משפט לפשיטות רגל בניו יורק אישר היום העברת 28.1 מיליון דולר מכספי חברת ההשקעות של מיידוף מחשבון החברה בבנק אוף ניו יורק מלון לצורך כיסוי הוצאות הקשורות לפירוק החברה.

הקונגרס בארה"ב צפוי לקיים דיון מקיף ראשון על פרשת ההונאה של מיידוף ביום שני הבא, במסגרתו יבקשו המחוקקים לבדוק מדוע לא הצליחה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לחשוף את ההונאה מוקדם יותר. הדיון יתקיים בתת ועדה לשוקי ההון של בית הנבחרים האמריקאי.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא SIPC, סטיבן הרבק, כי חקירת הונאת הענק של מיידוף מסתעפת ומתמקדת כעת במקלטי מס ברחבי העולם שבהם הסתיר מיידוף, לפי החשד, מאות מיליוני דולרים.

מקורות המקורבים לחקירה אמרו כי רואי חשבון הבודקים את המאזנים הכספיים של מיידוף, מעריכים כי הוא העביר באופן קבוע סכומי כסף גדולים לחשבונות במקלטי מס באיים הקאריביים ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully