וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישכת ארגוני העצמאים: יש לאפשר לעשרות אלפי עצמאים שיוותרו בחוסר כל ב-2009 לקבל דמי אבטלה

חיים ביאור

30.12.2008 / 20:26

בנוסף דורשים העצמאים דחיית תשלום מסים ומסלול הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 5 מיליארד שקל



העובדים העצמאים דורשים לאפשר להם לקבל דמי אבטלה במקרה של סגירת העסק,­ כך עולה מכינוס חירום שקיימה היום בתל אביב לישכת ארגוני העצמאים (לה"ב). הכינוס נערך בעקבות המיתון הכלכלי והמתיחות הביטחונית בדרום. הלישכה מייצגת 130 אלף עצמאים, בהם עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, מפיקים, תסריטאים, מסעדנים וחוקרים פרטיים.



לפני כמה חודשים אישרה הכנסת בקריאה ראשונה תשלום דמי אבטלה לעצמאים שנאלצו לסגור את עסקיהם בגלל קשיים כלכליים או פשיטת רגל, אך העניין לא עלה לקריאה שנייה ושלישית בגלל מחלוקת בין הביטוח הלאומי לבין לה"ב בנוגע להיקף דמי הביטוח הלאומי שייגבו מכל עצמאי, לסעיף דמי אבטלה בביטוח הלאומי.



"2009 תהיה שנה רצופת זעזועים ואין לאפשר מצב שבו עשרות אלפי עצמאים שייוותרו בחוסר כל לא יקבלו דמי אבטלה", אמר בכינוס מנכ"ל הבורסה ליהלומים, יאיר כהן, שהוא גם ראש ועדת הכלכלה בלה"ב.



דרישה אחרת שהעלו העצמאים היא להפעיל מסלול הלוואות מהיר לעסקים קטנים ובינוניים ולעצמאים בהיקף של 5 מיליארד שקל בערבות מדינה בגובה 85% מהסכום. הממשלה הסכימה עקרונית לתוכנית, אך ביקשה לבצעה באמצעות מכרז, שבו ייבחר הבנק שיעניק את ההלוואות. לטענת נשיא לשכת ארגוני העצמאים, עו"ד יהודה טלמון, יש לבצע את הלוואות ללא מכרז, "מכיוון שפרסום מכרז הוא הליך מסורבל, גוזל זמן יקר וכל שעה שחולפת היא קריטית".



העצמאים דורשים לקבוע פחת מואץ למגזר העצמאים, בדומה לזה הקיים לגבי התעשיינים,­ מהלך שיגביר את חידוש הציוד ויביא להגדלת הצריכה הציבורית. דרישות נוספות שהעלו הן להענקת מס הכנסה שלילי לעצמאים, כפי שהונהג באחרונה לגבי שכירים ולהסרת החסמים הקיימים כיום בפני עסקים קטנים ובינוניים בהשתתפות במכרזים של משרדי הממשלה.



נשיא לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, אמר בכינוס כי עקב המיתון 10,000 עורכי דין נותרו ללא תעסוקה. גיא-רון ציין כי הלשכה יוזמת הקשחת הקריטריונים לעיסוק במקצוע עריכת הדין, כגון הארכת תקופת ההתמחות, במטרה לצמצם מראש את מספר העוסקים בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully