וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לפגיעה בתוצאות סיוה, צורן ו-DSPG

מאת ניר צליק

31.12.2008 / 6:58

מכירות מוצרי האלקטרוניקה בארה"ב נפלו ב-27% בין תחילת נובמבר ל-24 בדצמבר



>> הירידה במכירות של רשתות הקמעונות בארה"ב בעונת החגים צפויה להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות של כמה מהחברות הישראליות ברבעון הרביעי. עם החברות שעלולות להיפגע מההאטה במכירות מוצרי החשמל נמנות סיוה, צורן ו-DSPG.



צורן, המייצרת שבבי מולטימדיה למכשירי DVD ומצלמות דיגיטליות, כבר הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי - החברה צופה הכנסות של 68-73 מיליון דולר. באוקטובר, עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, הודיעה צורן כי היא צופה הכנסות של 85-90 מיליון דולר. צורן צופה הפסד נקי של 20-25 סנט למניה.

גם סיוה עלולה להיפגע מהירידה במכירות הקמעונות והאלקטרוניקה. לפי נתוני חטיבת מידע של מאסטרקארד, מכירות מוצרי האלקטרוניקה צנחו ב-27% מתחילת נובמבר ועד ל-24 בדצמבר. ואולם ייתכן שההאטה במכירות נבעה ממזג האוויר בדצמבר, שגרם לרבים לקנות דרך האינטרנט.



לדברי האנליסט דניאל מירון מבית ההשקעות RBC, סיוה קשורה בטבורה לאלקטרוניקה הצרכנית, וספציפית לתחום הטלפונים הניידים. ב-2009 צפויה ירידה של 10% בתחום אצל היצרנים, כמו סוני וסמסונג. עם זאת, סיוה נהנית מעלייה בנתחי השוק של החברות שעמן היא עובדת: היא חודרת לנוקיה על חשבון טקסס אינסטרומנט וכמה מלקוחותיה, בהם סמסונג וסוני, משתלטים על נתחי שוק על חשבון מוטורולה. DSPG צפויה להיפגע קשה יותר מסיוה, בין השאר מכיוון שמחירי הטלפונים האלחוטיים בכמה מהדגמים ירדו בעשרות אחוזים בהשוואה ל-2007. עם זאת, מירון מציין כי העובדה שטווח התחזיות של החברה גדול מאוד מעידה כי החברה צפויה לעמוד בתחזיותיה - אבל קשה לדעת אם היא תהיה בטווח העליון של התחזיות או בתחתון. החברה צפתה הכנסות של 68-84 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully