וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תבטיח תשואה ריאלית של 4% בקרנות המנוף

מאת אתי אפללו

31.12.2008 / 6:58

המדינה תשקיע 5 מיליארד שקל בקרנות, שאמורות לחלץ את שוק האשראי מהמחנק שבו הוא שרוי. המדינה גם תעניק למשקיעים 50% מחלקה ברווחים אם התשואה תהיה יותר מ-4%



>> בימים הקרובים יפרסם משרד האוצר את המתווה של ההשקעה בקרנות המנוף - אותן קרנות שרבים בשוק ההון משליכים עליהם את יהבם בתקווה שיסייעו לחלץ את שוק ההון ממחנק האשראי שבו הוא נתון.



קרנות אלו נועדו לעזור לחברות במצוקה לגייס כספים על רקע מחנק האשראי ולסייע מעט לשפר את המצב בשוק המימון החוץ בנקאי.

המשקיעים בקרנות אלו יהיו הגופים המוסדיים. המדינה עצמה תשקיע בקרנות כ-5 מיליארד שקל, והציפייה היא שהגופים המוסדיים ישקיעו סכום כפול.



ההערכה היא שהקרנות יציעו למשקיעים 4% תשואה ריאלית מובטחת על הכסף שישקיעו בקרן. המדינה אמנם תעניק רשת למשקיעים בקרן, אך היא גם תשתתף ברווחים.



אם הקרן תשיג בפועל תשואה הנמוכה מ-4%, תשלים המדינה 90% מהפער בין התשואה שהושגה בפועל לתשואה של 4%.



אם תשיג הקרן בפועל תשואה הגבוהה מ-4%, תשתתף המדינה ברווחים כמו כל משקיע אחר, על פי חלקה בהשקעה.



עם זאת, במקרה כזה המדינה תיתן למשקיעים 50% מחלקה ברווחים.



מרבית הגופים המוסדיים הביעו התעניינות בהשקעה בקרנות האוצר, על אף שכמובן כולם הדגישו כי הם מחכים לפרסום התנאים הספציפיים של ההשקעה בקרנות. "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ורק אחרי שנדע את הפרטים הקטנים נוכל לדעת אם ההשקעה בקרנות אלו כדאית", אמרו שם.



שאלות רבות עדיין נותרו פתוחות. כך, למשל, האם תהיה מגבלת דירוג על חברות שהקרנות יוכלו להשקיע בהן? האם יהיו קרנות המתמחות בהשקעה בחברות ממגזר מסוים, כמו חברות נדל"ן?



הקרנות הללו הן קרן אור לא רק בגלל האפשרות שהן יעניקו אשראי, אלא בגלל משרות ניהול ההשקעות ודמי הניהול שהן טומנות בחובן על רקע השוק השומם.



מכרז נוסף, שמעורר התעניינות הוא המכרז לתפקידי ניהול קרנות ההשקעה. בבורסת השמות שעולים כמועמדים אפשריים לניהול קרנות אלו נמצאים: רו"ח גבי טרבלסי, יצחק סוארי, צבי יוכמן, אייל גבאי וישי דוידי.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "כשיתפרסם המכרז הסופי של הקרנות, נפרסם את כל פרטי ההשקעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully