וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קוריק

רינה רוזנברג

31.12.2008 / 6:58

משפחה יקרה



נתי (33), קבלן פרטי בתחום החשמל וסיגל (37), בעלת תואר במינהל עסקים העובדת בייעוץ והכוונה בכתיבת עבודות. התחתנו לפני תשע שנים ויש להם שני ילדים, בני 4.5 ו-6. המשכורת החודשית של שניהם יחד היא כ-12 אלף שקל נטו

הבעיה:



1. לפני הפנייה לארגון ההתנדבותי פעמונים, המשפחה היתה במינוס של 30 אלף שקל, שהצטברו כתוצאה מחובות של מסים ותשלומי שכר לימוד והוצאות יומיות מופרזות.



2. המשפחה לקחה הלוואה על גבי הלוואה כדי לכסות את המינוס, כל פעם מחדש, מבלי לטפל בשורש הבעיה, עד שהגיעה לשלב שבו צ'קים התחילו לחזור.



3. ההוצאות על קניות בסופרמרקט הגיעו ל-5,000 שקל בחודש, מתוך נקודת הנחה שעל אוכל אפשר לבזבז.



4. הוצאות על קניות אקראיות כמו צעצועים, בגדים וכלי מטבח לא נלקחו בחשבון של התקציב המשפחתי, בוצעו ללא מחשבה והגיעו עד 600 שקל בחודש. "אם היה כסף נזיל בכיס היינו יוצאים וקונים אתו משהו בלי לחשוב יותר מדי", אומרת סיגל.



פתרון:



1. הכנת רשימה של הוצאות וחובות מול הכנסות. "חפרנו במוחנו על כל דבר קטן שאנחנו מוציאים", אומרת סיגל, "ונזכרנו בכל הכנסה קטנה שאנחנו מקבלים מרמה של בונוסים ומענקים ועד כמה מאות שקלים שמקבלים מההורים בשבת".



2. את סכום הכסף שנותר מעבר לתשלום החוב החודשי לבנק בגין ההלוואה, שכר הדירה ותשלומי המסים, חילקה המשפחה בצורה ריאלית להוצאות הצריכה השונות שלה.



3. הקטנת ההוצאות בסופרמרקט ל-2,300 שקל בחודש בלבד, וזאת בלי לחסוך מעצמם אוכל ושתייה. סיגל הפסיקה לקנות מוצרים יקרים כמו אקטימל או שוקו בשקיות, ועברה ליוגורטים רגילים ואבקת קקאו.



4. הקצבת 200 שקל בלבד בחודש לקניית מותרות. הסכום נקבע לפי חישוב שנתי של כל הדברים שאותם יצטרכו לקנות בעתיד הקרוב - מהרצון לקנות מסך מחשב חדש ועד בגדים הנחוצים לילדים.



שורה תחתונה: לאחר שנה של ליווי כלכלי, בני הזוג מאוזנים מבחינה כספית.



-



משפחת קוריק קיבלה סיוע והדרכה מארגון פעמונים, המסייע בחינם למשפחות באמצעות הדרכה וליווי כלכלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully