וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסיקה העולמית: הדיסק מת, החברות מסתערות על האינטרנט

אשר שכטר

31.12.2008 / 6:58



>> בשבוע שעבר הודיעה התאחדות תעשיית המוסיקה של ארה"ב (RIAA) כי תפסיק לתבוע גולשי אינטרנט שהורידו שירים והפיצו אותם באופן לא חוקי באמצעות תוכנות לשיתוף קבצים.

בשנים האחרונות הגישה ההתאחדות יותר מ-35 אלף תביעות נגד אמריקאים שחלקו שירים המוגנים בזכויות יוצרים. במקום זאת, הודיעה ה-RIAA כי תשלח מכתבי אזהרה למורידי שירים ותנסה לשתף פעולה עם ספקיות האינטרנט כדי לנתקם מהרשת.



השינוי באופן הלחימה בפיראטיות מצד חברות התקליטים מעיד על התבגרות מסוימת של תעשיית המוסיקה, ועל האימוץ ההדרגתי של האינטרנט כמקור הכנסות חלופי - על רקע צניחה של עשרות אחוזים בהכנסותיהן ממכירות דיסקים. בעוד ב-2005 היו המכירות של מוצרים מוחשיים, כמו דיסקים, 91% מהכנסותיהן של חברות המוסיקה, ב-2007 נפל המספר ל-77%. EMI הודיעה החודש כי הכנסותיה הדיגיטליות עלו ב-29% בשנת הכספים, בעוד יוניברסל דיווחה על עלייה של 33% בהכנסותיה מהפצה דיגיטלית.



ואכן, חברות המוסיקה מסתערות בימים אלה על האינטרנט. יוניברסל מיוזיק הודיעה באחרונה כי היא גורפת רווחים בסך של עשרות מיליוני דולרים מהפצת חומריה באתרים כמו יוטיוב, שמעניק לה בתמורה נתח מהכנסות הפרסום. חברות התקליטים הגדולות בארה"ב מנהלות בימים אלה מגעים להקמת יוזמה המזכירה את יוטיוב או את הולו (Hulu), האתר המתחרה של ניוז קורפ ו-NBC יוניברסל, שיהווה מקור דיגיטלי משותף להפצת השירים של אמניהן.



חברת המחקר גרטנר, שזיהתה את המגמה בתעשיית המוסיקה, קראה החודש לחברות להפוך את חג המולד של 2008 לחג האחרון שבו יימכרו דיסקים, ולהפסיק כמעט לחלוטין את ייצורם. המשך התלות בדיסקים כמנוע ההכנסות העיקרי, קבע דו"ח שפירסמה החברה, מגביל את תעשיית המוסיקה מלאמץ את אמצעי ההפצה הדיגיטליים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully