וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות זינוק של 190% ברווחיה הרבעוניים: ענקית האנרגיה גזפרום מבקשת סיוע מממשלת רוסיה

ניו יורק טיימס

31.12.2008 / 6:58

החובות של חברת גזפרום - האחראית ל-25% מאספקת הגז באירופה - מסתכמים ב-49.5 מיליארד דולר



>> ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום, הנמצאת בבעלות ממשלתית, מנהלת מגעים עם ממשלת רוסיה בנוגע לחילוץ החברה מחובותיה. זאת, לאחר ששווי השוק של גזפרום נפל ב-76% מתחילת השנה בעקבות הצניחה במחיר הנפט ומשבר האשראי העולמי, שהקשה על החברה להשיג מימון. במקביל, דיווחה גזפרום על זינוק של 190% ברווחיה ברבעון השני של 2008, לפני הנפילה החדה במחיר הנפט הגולמי.



גזפרום, בעבר החברה השלישית בגודלה בעולם לפי שווי שוק אחרי אקסון מוביל וג'נרל אלקטריק, נפלה השנה למקום ה-35 בעקבות הימלטות המשקיעים משוק המניות הרוסי והנפילה במחירי האנרגיה. החברה, האחראית ל-25% מאספקת הגז באירופה, מחזיקה בחובות בסך 49.5 מיליארד דולר - יותר מחובותיהם של המגזרים הפרטיים בהודו, סין וברזיל יחדיו.

גזפרום ומקבילתה הממשלתית רוסנפט נהפכו בשנים האחרונות לכלים בידי שלטונות רוסיה ליישום מדיניות ההלאמה של תעשיית האנרגיה. עם העלייה במחיר הנפט והאנרגיה עלו גם מניותיהן של שתי החברות, אך במקום להוציא את רווחיהן על גילוי ופיתוח של שדות נפט חדשים העדיף נשיא רוסיה לשעבר, ולדימיר פוטין, להשתמש בכספי החברות כדי להשתלט על שדות נפט שהיו שייכים לחברות פרטיות. בשל כך, נכנסו שתי החברות למשבר הכלכלי העולמי כשהן סובלות מחובות כבדים.



גם רוסנפט מחזיקה בחובות כבדים, ומנהלת כיום מגעים עם הממשלה על תוכנית חילוץ. חובותיה של רוסנפט מסתכמים ב-18.1 מיליארד דולר, לאחר שהחברה הוציאה מיליארדים על רכישת חלקים מיוקוס. בנוסף, מנהלת החברה מגעים עם חברת הנפט הממשלתית הסינית CNPC, ששוקלת להעניק לה הלוואה בסך 15 מיליארד דולר כדי להבטיח משלוחי נפט עתידיים לסין.



אתמול דיווחה גזפרום על זינוק של 190% ברווחיה ברבעון השני של 2008, לפני הנפילה במחיר הנפט. הרווח הנקי של גזפרום ברבעון השני, שהסתיים ב-30 ביוני, הסתכם ב-300 מיליארד רובל (10.2 מיליארד דולר), לעומת רווח של 103 מיליארד רובל ברבעון המקביל ב-2007. הכנסות החברה עלו ב-58% - ל-840 מיליארד רובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully