וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הורדת הריבית - הדולר איבד 2.1%; שערו 3.76 שקלים

מאת טל לוי

31.12.2008 / 6:58

בחודש וחצי האחרונים נסחר הדולר בטווח הצר שבין 3.75-4 שקלים ואינו מבצע צעד משמעותי



>> יום לאחר הורדת הריבית בישראל נכנע הדולר למגמה בעולם: המטבע האמריקאי איבד אתמול 2.1%, ושערו היציג נקבע על 3.765 שקלים. בעולם איבד הדולר 1.7% ונסחר תמורת 1.4162 דולר ליורו. מבט על גרף שערי החליפין מראה כי בחודש וחצי האחרונים נסחר הדולר בטווח צר שבין 3.75-4 שקלים ואינו מבצע צעד משמעותי.



בנק ישראל הוריד שלשום את הריבית ב-0.75% לרמה של 1.75% בלבד - הרמה הנמוכה אי פעם. הורדת הריבית היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים שהעריכו כי הריבית תרד ב-0.5%-1%. הורדת הריבית השקלית אמורה לספק תמיכה לדולר, שכן השקל הופך להיות מטבע המציע ריבית פחות אטרקטיווית למשקיעים. עם זאת, בשוק רחשו בשבועיים האחרונים הערכות בדבר הורדת הריבית, כך שאין מדובר בחדשות.

בחברת המסחר במט"ח כלל פורקס כתבו אתמול כי השקל לא הגיב למבצע "עופרת יצוקה", כפי שניתן היה לצפות: המסחר אמנם התחיל בנסיקה לכיוון 3.90 שקלים לדולר, אך כשהתברר שהדולר בעולם נחלש לעומת המטבעות האירופיים, בחר השוק להעדיף את המגמה העולמית, וגם הדולר חזר להיחלש מול השקל. "התנודות שאנו רואים בשבועות האחרונים מתרחשות בקורלציה כמעט מושלמת למחיר הדולר בעולם, ולכן אנו ממשיכים לראות את השקל נע מצד לצד בלי קביעת כיוון ברור", כתבו בכלל פורקס. להערכתם, הודעת הריבית לא הפתיעה את השוק, והורדתה כבר היתה גלומה במחיר.



מחדר העסקות של etrader נמסר: "אנו עדים להמשך היחלשות חדה של הדולר על רקע המרות מט"ח של מוסדות פיננסיים בהיקפים רחבים, גופים מוסדיים ויצואנים רבים המוכרים כיום דולרים כדי לממש רווחים ולהציג בסוף השנה דו"חות שקליים מעודכנים (שיערוך רווחי החברה הוא לפי שער סוף שנה). את מרבית ההמרות מבצעים הבנקים שלהם יש שלוחות בחו"ל, ועליהם לממש רווחים לפני סוף השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully