וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק צפוף, מרווחים נמוכים

גליה ימיני

31.12.2008 / 6:58

מהלך נועז



>> הכניסה של פרטנר לתחום הטלפוניה והאינטרנט היא צעד נוסף בדרך מותווית היטב של חברת סלולר שבדרך כלל מקדימה את מתחרותיה. פרטנר תמיד היתה נועזת בצעדיה החדשים - היא היתה הראשונה בטלפונים דור השלישי, ראשונה בשירותי SMS וראשונה ברשת GSM.

הצעד הנוכחי הופך אותה לחברת הסלולר הראשונה שיוצאת מהגן הסלולרי שבו השחקניות העיקריות הן סלקום, פלאפון ופרטנר, ומעביר אותה למגרש משחקים רווי וצפוף שבו יש כמה שחקניות תקשורת אחרות, כמה מהן ותיקות יותר.



ימים יגידו אם פרטנר אכן תצליח למשוך לקוחות רבים לשירותיה החדשים. אין ספק, כפי שראינו בעבר, כי החברה לא תחסוך במאמצים שיווקיים ופרסומיים.



המבחן האמיתי יהיה לאו דווקא במספר הלקוחות החדשים בטלפוניה או באינטרנט, אלא בשתי נקודות אחרות: האחת - אם פרטנר תצליח להרוויח כסף משוק שבו המרווחים כה נמוכים. אין זה מקרי שפרטנר אינה מפרסמת את היקף ההשקעה הכספית בפרויקט החדש, ולא ברור כמה זמן יידרש לה כדי להחזיר את היקף ההשקעה הזה.



הנקודה השנייה היא אם פרטנר תצליח לגרור את המתחרות שלה לתחרות באותם שווקים. אם סלקום תתחיל לנסות לשחק בטלפוניה קווית או באינטרנט - אולי יתברר שבפרטנר צודקים, ובאמת למרות התחרות בבזק, בסמייל, בנטוויז'ן ובהוט - יש מקום לעוד שחקנים שיכולים להרוויח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully