וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בענף הטלפוניה גוברת: פרטנר ראש בראש מול בזק ו-HOT

מאת אמיתי זיו

31.12.2008 / 6:58

במהלך שעלותו מוערכת במיליוני שקלים מצטרפת מפעילת הסלולר פרטנר לשוק הצפוף של התקשורת הביתית - וגורמת למתחרות לצאת במבצעים חדשים



>> חברת פרטנר השיקה אתמול את שירותי הטלפוניה והאינטרנט החדשים שלה ובכך הופכת למתחרה חדשה של בזק, HOT, סמייל, ונטוויז'ן. עלות המהלך של פרטנר מוערכת במיליוני שקלים האנליסטים בשוק אינם משוכנעים כי פרטנר תחזיר את ההשקעה שלה בטווח הקרוב. זאת משום שמדובר בשווקים רוויים מאוד, תחרותיים מאוד, ועם שולי רווח נמוכים.



בעקבות המהלך של פרטנר בראשונה בשוק התקשורת הישראלי תציע חברה אחת חבילת שירותים הכוללת טלפוניה נייחת, טלפוניה ניידת ושירותי אינטרנט. פרטנר תציע את שירותי האינטרנט הטלפוניה הנייחת והניידת גם בנפרד, אבל את עיקר מאמצי השיווק היא מפנה לחבילות הכוללות את שלושת המוצרים.

כך למשל, חבילה של אינטרנט במהירות 1.5 מ"ב לשניה יחד עם 600 דקות שיחה תעלה ללקוח 128 שקל לחודש, כאשר מדובר בדקות שיחה לכל היעדים כולל יעדים סלולרים. החברה מציעה חבילות נוספות שכוללות היקפים שונים של משך זמן אוויר ומהירויות גלישה אחרות.



הקופסה החכמה



החברה תספק את השירות באמצעות טכנולוגיה שהיא ממתגת תחת השם smartbox. מדובר בראוטר אלחוטי וקווי לחיבור אינטרנטי לכמה מחשבים במקביל, בנוסף לפעילותה של מיני מרכזיה ביתית המאפשרת קבלה והוצאה של עד שלוש שיחות בו זמנית על אותו קו ובאותו מספר טלפון. השירות שהחברה מציעה מאפשר 'הקפצת שיחה' - העברת שיחה מהסלולר לקווי או מהקווי לסלולר. מדובר בפיתוח של סימנס יחד עם ג'נגו הישראלית.



פרטנר עוד לא פירסמה את היקף ההשקעה הכספית שהיתה כרוכה במהלך. קברניטי החברה מדגישים כי המהלך נעשה במקביל לפעילות השוטפת של החברה במשך השנתיים האחרונות וללא פגיעה בתוצאות הכספיות של החברה. ואולם, ניתן להעריך כי עלות המהלך מסתכמת במיליונים רבים.



250 אלף מנויים



לצורך העניין החברה גייסה 90 טכנאים שהוכשרו לעבוד בבית הלקוח. כמו כן, לטובת שירות האינטרנט החברה הקימה שתי נקודות חיבור לשדרת האינטרנט העולמית (POP) בפרנקפורט ולונדון. בהקמת שירות האינטרנט החברה רכשה רוחב פס בינלאומי של 300 מגה מבזק בינלאומי, כאשר רוחב הפס הזה יוגדל עם תוספת המינויים לשירות. החברה רכשה שני מתגי תקשורת חדשים כאשר שירות הטלפוניה של החברה הוקם על בסיס מתג של חברת נוקיה-סימנס ושירות אספקת האינטרנט הוקם על בסיס מתג של חברת ג'וניפר. בשבוע האחרון פרטנר קיימה סבב הדרכות לכל עובדי החברה על השירותים החדשים. מעל הכל הצריך המהלך שינוי ארגוני מקיף, שכלל הקמה של חטיבה חדשה ומינוי מנהל חדש לחטיבה הזו, אלון ברמן.



מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אמר כי יעד של 250 אלף לקוחות בשירותי האינטרנט והטלפוניה אינו נשמע בלתי אפשרי. ברמן אמר כי "לחברה יש מרווח נשימה ארוך והיא מתכוונת להיות שחקנית משמעותית ולהוביל את שוק הטלפוניה נייחת והאינטרנט כפי שהיא מובילה את השוק הסלולרי".



החברות דורשות התחייבות



קשה להמעיט בערך של מהלך שעורר כל כך הרבה תהודה בשוק התקשורת. כמעט כל חברה בשוק נערכה בצורה זו או אחרת לכניסתה של פרטנר לשוק.



לקוחות דיווחו על הנחות של 50% במחיר האינטרנט שהוצעו להם תמורת התחייבות לשנה. בזק החלה לחלק מסכי טלוויזית LCD בחינם לכל לקוחות המוכן להתחייב לשלוש שנים לשירותיה. כל המהלכים האלה של ספקיות האינטרנט נעשו כדי למנוע נטישה של לקוחות לטובת שירות האינטרנט של פרטנר.



גם בשוק הטלפוניה הקווית נערכו להתגברות התחרות. HOT מציעה כבר כמה שבועות קו שני חינם, וזאת כדי להתמודד עם יכולות המרכזיה שיש בשירות הטלפוניה של פרטנר. כמו כן, HOT השיקה רשת אלחוטית כדי להתמודד עם הראוטר של פרטנר.



המתחרה הגדולה בשוק הסלולרי נערכה גם היא למציאות החדשה. סלקום חברה לנטוויז'ן ומציעה חבילות תקשורת דקות שיחה סלולריות וכן אינטרנט בתשלום חודשי אחד. כמו כן, בשבועות האחרונים פלאפון וסלקום השיקו כל אחת הנפרד ראוטר אלחוטי לעסקים קטנים שיאפשר חיבור לאינטרנט ולטלפון קווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully