וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט מזהיר בעלי אתרים מפני פריצות: שימו דגש על האבטחה

מעיין כהן

31.12.2008 / 10:54

נמשכת המלחמה על ההסברה: דובר צה"ל טען היום כי יוטיוב הורידה סרטים שהעלה - והחזירה אותם בלחץ הצופים



איגוד האינטרנט הישראלי הודיע היום, כי בעקבות דיווחים רבים שהגיעו אליו בימים האחרונים על ניסיונות פריצה והשחתה של אתרים ישראלים, הוא ממליץ לבעלי אתרים ישראלים לנקוט במשנה זהירות ולשים דגש על האבטחה באתרי האינטרנט שלהם ועל ניטורם.



האיגוד מסר, כי כמו במקרים קודמים של מתח או התלקחות ביטחונית, גדל גם הפעם היקף אירועי פריצה והשחתת אתרי אינטרנט: "חמומי מח משני צידי המתרס משחררים קיטור בדרך של ניסיונות פגיעה באתרי האינטרנט שמייצגים בעיניהם את הצד השני. הגורמים הללו מנסים בדרך כלל לכוון לאתרים בעלי נראות גבוהה, או אתרים שמייצגים בעיניהם את הרשויות, אבל בסופו של דבר נפרצים אתרים מכל הבא ליד, כאשר המכנה המשותף להם הוא קלות הפריצה אליהם. לעיתים קרובות נלווים לכך ניסיונות השבתה או הצפה של שרתים שונים". נזכיר, כי בימים האחרונים נפרצו אתר מפלגת העבודה ואתר עמותת חיים למען ילדים חולי סרטן.



בין היתר, ממליץ האיגוד לוודא שמערכות ההפעלה ותוכנות היישום בשרת מעודכנות; שלאתר הגנה היקפית מתאימה; ושממשק עדכון התוכן בשרת מוגן היטב. עוד מומלץ לנטר באופן קבוע את תוכנו של האתר, כך שהשחתה תתגלה ותתוקן במהירות.



באיגוד מדגישים גם, כי אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות להתקפות על אתרי אינטרנט ישראלים היא ניסיונות של תוקפים מהצד הישראלי לתת "תגובה ציונית הולמת" על-ידי ניסיונות השחתה, או השבתה של אתרים ערביים ומוסלמים. לדברי גורמים באיגוד, ניסיונות מסוג זה הינם חסרי כל תועלת וגוררים תגובות נגד שמביאות לעיתים קרובות לנזק משמעותי לרשת האינטרנט הישראלית.



דוגמה לאתר כזה שעלה לאוויר הוא winnet, הקורא לישראלים להפיל את אתרי החמאס. באתר מפורסמות כתובות האינטרנט של אתרי החמאס, לרבות פורומים, והוא קורא לגולשים הישראליים להיכנס ולהוסיף הודעה בעברית, ערבית ואנגלית שתוכנה "לא נכנע לטרור". מרדכי שלו, בעל היוזמה, אמר: "אנו מאמינים כי בתקופה זו, בה לתקשורת כולה - ולאינטרנט בפרט - חלק מכריע בהתנהלות ההסברתית, מצאנו צורך לרתום ולהירתם למאמץ המלחמתי. אין מדובר באקט פוליטי, אלא דווקא באקט אזרחי מן המעלה הראשונה. אנו מאמינים כי באמצעות אלפי תגובות נוכל למוטט את תשתית האינטרנט באתרים אלה ולהוסיף למאמץ המלחמתי, תוך רתימה של כל אחד ואחד מאיתנו".



בתוך כך, נמשכת המלחמה על ההסברה ברשת, בה לוקחים חלק פעילים מתנדבים עצמאיים לצד גורמים מדיניים. קונסול ישראל בניו-יורק, דוד סרנגה, קיים אמש (ג') מסיבת עיתונאים באתר Twitter, וענה על שאלות הגולשים. ביום שני השבוע פתח דובר צה"ל ערוץ ביוטיוב, במטרה להעלות סרטים, אותם הוא מתכוון להפיץ. סרטים אלה מציגים בעיקר תקיפות חיל האוויר את יעדי החמאס. על-פי הנתונים ביוטיוב נכון לעכשיו, לערוץ יש 3,666 מנויים, והוא זכה עד כה ל-151 אלף צפיות. הסרטון הנצפה ביותר הוא הפצצת בניין ממשלת החמאס בעזה, אשר זכה לכ-47 אלף צפיות. היום נכתב בערוץ צה"ל, כי יוטיוב הורידה חלק מהסרטים. "היינו עצובים לגלות כי יוטיוב הוריד חלק מהסרטים הבלעדיים שלנו, המראים את הצלחת המבצע הצבאי נגד קיצוני החמאס ברצועת עזה", נכתב. אולם, כעבור זמן קצר עודכנה ההודעה, ונכתב כי "בזכות תמיכת צופים ובלוגרים, יוטיוב החזירה חלק מהסרטים שהורידה". לא התקבלה תגובת גוגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully