וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבורגר ובאפט משתפים פעולה: הראל מוציאה חלק מהפעילות לחברת הביטוח ברקשיר הת'אווי

אתי אפללו

31.12.2008 / 14:02

BH תבטח 20% מפעילות הביטוח הכללי של הראל; היתרון להראל: הפחתה בדרישות ההון העצמי הנדרש ממנה



חברת הביטוח הראל בשליטת משפחת המבורגר נערכת אף היא למצב הקשה השורר בשווקים, ומוציאה חלק מפעילות הביטוח הכללי שלה לביטוח משנה יחסי עם National Indemnity Company) BH), חברה מובילה בזרוע הביטוח של חברת הענק ברקשיר הת'אווי של איש העסקים וורן באפט.



על פי ההסכם, תבטח החברה האמריקאית 20% מהשייר (היקף הביטוח בניכוי ביטוחי המשנה) של הראל בכל ענפי הביטוח הכללי, ובכלל זה גם ענפי החבויות, של קבוצת הראל בהראל ביטוח, בחברת הביטוח של הראל ביוון ובעסקים העתידיים בחברת הביטוח של הראל בטורקיה. BH תקבל 20% מהפרמיה בשייר של הראל בביטוח הכללי, אך מנגד תישא בהוצאות ובתביעות בהיקף זה. ההסכם יחול על כל עסקי הביטוח שיירשמו החל מ-1 בינואר 2009, ויהיה בתוקף למשך שנתיים.



ההסכם החל להתרקם בין הצדדים כבר לפני שנה וחצי, כאשר BH הביעה התעניינות בהקמת שיתוף פעולה עסקי עם הראל. היתרון העיקרי של הראל משיתוף הפעולה הוא הפחתה של דרישות ההון העצמי שנדרש ממנה כמבטח. ההפחתה בדרישות ההון העצמי נובעת משתי סיבות. הראשונה: BH לוקחת על עצמה חלק מהתחייבויות הביטוחיות של הראל שנגדן היא צריכה להעמיד הון עצמי. השנייה: קבוצת הביטוח של ברקשיר הת'אווי עמה התקשרה הראל מדורגת AAA על ידי S&P, והיא אחת משתי חברות הביטוח היחידות בעולם עם דירוג זה. דבר זה יגרום להפחתת ההון העצמי הנדרש מהראל בעתיד לפי תקנות הסולבנסי 2. הפחתת דרישות ההון מוערכת בהיקף של עשרות מיליוני שקל בשנה, ותלויה כמובן, בהיקף הפעילות של הראל בתחומי הביטוח הכללי ובעיקר בתחומי החבויות.



ההסכם מגיע לאחר שנוצר חסר בתחום ביטוחי המשנה. קריסת AIG שהיתה מבטח משנה עולמי גדול, גרמה לעליית תעריפי ביטוחי המשנה, ובמקביל לצמצום פעילותה העסקית בישראל של אחת ממבטחי המשנה הגדולות שפעלו בארץ - מיוניק רה. כמובן שאחת מתוצאות שיתוף הפעולה מבחינת הראל היא גם חיסכון בעלויות ביטוחי המשנה. גדעון המבורגר, נשיא הראל: "חשיבותו של הסכם זה מתחדדת במיוחד בתקופת משבר פיננסי גלובלי בו שוק ביטוח המשנה הינו קשיח במיוחד והקיבולת של מבטחי המשנה בעולם מצטמצמת."



נכון לשלב זה, שיתוף הפעולה הוא עסקי ולא מדובר על רכישת אקוויטי בהראל. אולם לא מן הנמנע שבהראל מכינים את הקרקע להכנסת שותף בעתיד, ומציינים כי "אנו תקווה כי בשנים הקרובות היחסים המסחריים המצויינים בין הגופים יתהדקו לתחומים נוספים".



BH לא תהיה מעורבת בחיתום הביטוחי של הראל, כלומר בבחירת העסקים ובקביעת התעריפים). אולם, בהראל מדגישים כי BH תקבל מהראל דיווחים חודשיים ואחד היתרונות של הראל מהעסקה הוא האפשרות ללמוד מנסיונה של חברה כמו BH, בייחוד בתחום של ביטוחים מסחריים ותעשיתיים גדולים, ובייחוד בביטוחים של חברות ישראליות שפועלות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully