וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לעובדי ההיי-טק: עובדים שימכרו אופציות לא יקבלו הקלה במס

עידו באום

31.12.2008 / 14:50

פסק דין קדום קבע כי מימוש אופציות הוא הכנסה הונית, וכי תחול עליו הקלה מיוחדת - שיעור מס מופחת של 35%



מכה לעובדי ההיי-טק הישראלים שקיבלו אופציות בחברות שנסחרו בחו"ל בימי הבועה: בית המשפט העליון קיבל היום את ערעור המדינה על פסקי הדין של השופט המחוזי מגן אלטוביה אשר קבע כי על הרווח ממימוש האופציות יחול מס בשיעור מופחת של 35%. אלטוביה קיבל בשנת 2005 ערעורים של שלושה עובדי היי-טק - יחזקאל לפיד, חגי כץ ועדי דיאמנט - על קביעת פקיד השומה כי מימוש אופציות לעובדים של חברות ישראליות הנסחרות בבורסות בחו"ל ייחשב להכנסת עבודה, ועל כן יחולו עליו שיעורי המס הרגילים החלים על הכנסת העובד. אלטוביה קבע כי מימוש אופציות הוא הכנסה הונית, וכי תחול עליו הקלה מיוחדת שקבעה כי על מכירת ניירות ערך זרים יחול שיעור מס מופחת של 35%.



אמנם מאז פסק דינו של אלטוביה חלו שינויים בפקודת מס הכנסה בתחום זה, אבל עובדי היי-טק רבים שקיבלו אופציות בתקופת הגאות של בועת ההיי-טק מסוף שנות התשעים ועד תחילת שנות האלפיים היו עשויים ליהנות מהקלת המס שנגזרה מהחלטותיו של אלטוביה.



שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בהסכמת הנשיאה - דורית ביניש והשופטת - דבורה ברלינר, קבע כי אמנם ההכנסה ממכירת אופציות לעובדים שהוקצו לפי סעיף 102 היא הכנסה הונית, אבל צו ההקלה אינו חל עליה, ולכן לא יחול שיעור המס המופחת של 35% על רווח הון שקיבלו העובדים במכירת ניירות ערך הנסחרים בחו"ל.



השופט גרוניס מציין כי מבחינה של מטרת החקיקה, פסקי הדין אלטוביה יצרו מצב בו עובדי היי-טק שקיבלו אופציות בחברה הנסחרת בישראל היו משלמות מס גבוה יותר במימוש האופציות לעומת עובדי היי-טק שקיבלו אופציות בחברה הנסחרת בחו"ל. לדברי גרוניס, תוצאה זו עומדת בסתירה לעמדת מחוקק אשר נטה להטיל מיסוי גבוה יותר על מכירת ניירות ערך זרים. מעבר לכך, אומר גרוניס, "עדיף לקבל פרשנות המביאה לתוצאות מס אחידה ושוויונית".



רשות המסים יוצגה על ידי עו"ד יהודה ליבליין. העובדים יוצגו על ידי עורכי הדין זאב אוסלקה ויוסי דולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully