וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הרחבות מתקני ההתפלה: שלושת הזכיינים הציעו להגדיל התפוקה ב-25%

אבי בר-אלי

31.12.2008 / 15:48

המדינה הציעה לזכייני ההתפלה להגדיל את המתקנים - תמורת התחייבות לרכישת המים ב-2.6 שקל לקוב למשך 18 שנה



שלוש מפעילות מתקני ההתפלה ניגשו היום למכרז הרחבת המתקנים של המדינה בהיקף של כ-500 מיליון שקל. מדובר במכרז להגדלת תפוקת מתקני ההתפלה תמורת התחייבות המדינה לרכישת המים המותפלים במחיר של 2.6 לקוב למשך של 18 שנה. סך ההצעות הסתכם ב-57 מיליון קוב - המהווים 25% מהיקף ההתפלה המאושר בארץ.



קבוצת VID , שבבעלות הנדסת התפלה (50%) וואוליה (50%), המפעילה את מתקן ההתפלה באשקלון בהיקף של כ-105 מיליון קוב בשנה, הציעה להרחיב את הכמות במתקן ב-15 מיליון קוב; קבוצת Via-Maris, שבבעלות GES (גרנית הכרמל), תה"ל, אוסיף וצינורות המזרח התיכון, המפעילה את מתקן ההתפלה בפלמחים בהיקף של 30 מיליון קוב, הציעה אף היא להרחיב את הכמות ב-15 מיליון קוב; וקבוצת H2ID, שבשליטת הנדסת התפלה (50%) ושיכון ובינוי (50%), המקימה בימים אלה את מתקן ההתפלה בחדרה בהיקף של 100 מיליון קוב, הציעה להרחיב את הכמות ב- 27 מיליון קוב.



בימים הקרובים תבדוק ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות סגן החשב הכללי גיל שבתאי, את ההצעות שהוגשו - ואלה שיעמדו בתנאי ועדת המכרזים יוכרזו כזוכות. בתוך כשבועיים צפויים להיחתם הסכמי ההרחבה, ובוועדה מקווים כי מקביל לעבודות ההרחבה ייסגרו גם הסכמי המימון.



בחודש יוני השנה פנתה המדינה לשלושת מפעילי מתקני ההתפלה באשקלון, פלמחים ובחדרה, בבקשה להגשת הצעות להרחבת מתקני ההתפלה עד ה-20 ביולי 2008. מאז נדחה המכרז מספר פעמים בשל השגות שהגישו בעלי המתקנים על המחיר בו נקבה המדינה, ואלה גברו לאחר הזינוק בעלויות המימון עם פרוץ המשבר הפיננסי העולמי.

הועדה קבעה את התנאים בהם תירכש כמות נוספת של מים מותפלים בידי המדינה, ובכלל זה המחיר, לוחות הזמנים ותנאי הרכישה, כשלזכיינים שמורה האפשרות לבחור את היקף ההרחבה שיבקשו. התעריף שנקבע (2.6 שקל) הוא הנמוך ביותר שהוצע עד כה בידי זכיין פרטי למכירת מי-ים מותפלים למערכת הארצית, וזאת בידי מפעילות מתקן ההתפלה בחדרה. סיום שלב המכרז יאפשר כעת את פרסום המכרז להקמת מתקן ההתפלה הרביעי בשורק, האמור לצאת בימים הקרובים.



שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, בירך על הצלחת המכרז ואמר כי "מדובר בהישג אדיר, משום החשיבות של תוספת מים לישראל, בעיקר על רקע החורף דל המשקעים אותו אנו עוברים. נמשיך להוביל להגדלת היצע המים באמצעות התפלה, לצד הקטנת הביקושים והירתמות של כולם למאמץ למניעת בזבוז מיותר של מים".

מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, חזי קוגלר, אמר כי "מדובר בהמשך שרשרת ההצלחות של פרויקטי PPP (שיתוף בין המגזר הציבורי לפרטי) בתחום האנרגיה והמים, החיוניים להמשך פיתוח המשק במיוחד על רקע המשבר הכלכלי העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully