וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RBC: פרטנר תגיע ל-10% משוק האינטרנט בתוך שנה וחצי

אמיתי זיו

31.12.2008 / 15:54

הערכה: המהלך יתרום לפרטנר עוד 40 מיליון שקל להכנסות בשנה הקרובה


בנק ההשקעות הקנדי RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, פירסם היום סקירה מקיפה שנוגעת למהלך של לכניסה לתחום הטלפוניה הביתית ואספקת האינטרנט. הסקירה הינה חיובית כלפי המהלך אך ההערכה היא כי לא תשנה בצורה מהותית עבור פרטנר או עבור השוק.

העבודה נכתבה על ידי דניאל מירון מ-RBC תחת הכותרת: Gonna Get Myself Connected וכך נאמר בה: "אנו מאמינים כי ההצעה של פרטנר בתחום אספקת האינטרנט נותנת ללקוחות תמורה טובה לכסף. החבילה הבסיסית באינטרנט מתומחרת ברמה נמוכה-בינונית מול ההצעות המתחרות והחבילה המשולבת עם הטלפוניה גם מתומחרת באופן אטרקטיווי". מתוך כך, כותבים ב-RBC כי "קשרי התעשייה שלנו מעריכים עבור פרטנר יעד של 10% משוק האינטרנט, כ- 150 אלף מינויים, בטווח זמן של שנה וחצי, ונתח שוק של 25% בטווח זמן של 3 שנים ומעלה. יעד ה-10% נראה סביר בהתחשב במותג פרטנר והנגישות שלה לשוק".

על פי הסקירה, RBC מעריכים כי המהלך טוב, אבל אינו משמעותי, עבור פרטנר: "בשורת ההכנסות תגדל פרטנר בטווח זמן של שנה בכ 70-90 מיליון שקל, אך התרומה לשנת 2009 תהיה כ-40 מיליון שקל בלבד בשורה העליונה. התרומה ל-EBITDA תהיה נמוכה בגלל מרווחים נמוכים בשוק האינטרנט של מעט מעל ל-20%". המרווח הנמוך בשוק האינטרנט, מסבירים ב-RBC, הוא אל מול מרווחים גבוהים בתחום הסלולר של כ-37% שיעור EBITDA.

מנגד, המהלך של פרטנר כן ישפיע על המתחרות בשוק האינטרנט: "אנחנו רואים כי המתחרים כבר החלו להחתים לקוחות לתוכניות חיוב בתמורה להרחבת רוחב הפס. אנו מעריכים כי נתח השוק של המתחרות (012 סמייל, 013 נטוויז'ן, 014 בזק בינלאומי - א.ז) יתכווץ ויירד מקצת מעל 30% לקצת מתחת ל-30%. מנגד, אנחנו לא צופים ירידה אבסולטית בהכנסות". הדבר מוסבר בגידול הטבעי בשוק.

לבסוף, ב-RBC מעריכים שהכניסה של פרטנר לתחומי הטלפון והאינטרנט תתרום לפרטנר בשנת 2010 עוד 200 מיליון שקל להכנסות, אבל בהתחשב בהכנסות שנתיות שצפויות באותה השנה של פרטנר של 6.6 מיליארד שקל, משקל ההכנסות החדשות הוא כ-3% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully