וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אושרה פעילות המסעדה בפרויקט כפר הים בחדרה

רנית נחום-הלוי

31.12.2008 / 16:01

הוועדה לשמירת הסביבה החופית המליצה לא לאשר ליזמי המקום חידוש הרישיון



הוועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) החליטה להמליץ על דחיית הבקשה של בעלי המסעדה בכפר הנופש כפר הים בחדרה לצורך קבלת אישור לשימוש חורג להפעלת המסעדה. למרות שהמסעדה פתוחה כ–12 שנה, עד היום לא ניתנו לבעליה האישורים הנדרשים להסדרת פעילותה.



כפר הים הוא אחד מהפרויקטים הבעייתיים ביותר שנבנו לאורך החוף במהלך שנות ה-90'. מדובר בכפר נופש פרטי הממוקם במפרץ בנימין גבעת אולגה, חדרה, המשתרע על פני שטח של 44 דונם וכולל 522 יחידות דירות נופש ומתקני פנאי ונופש. הפרויקט נבנה בתוך רצועת ה-100 מטר הסמוכה לים שאסורה לבנייה. בעוד שהפרויקט היה מיועד במקורו למלונאות, הוא משמש בפועל למגורים לכל דבר ועניין, כאשר המקום נבנה כמתחם סגור וחומתי מהסובב אותו.



בדיון הסתבר שגם פעילות המסעדה בחוף נעשתה שלא כדין. בעוד שהמתחם נבנה במטרה לשרת את באי החוף ויועד להכיל שירותים, מקלחות, מחסן וקיוסק, בפועל שירותים אלה ניתנו רק לאנשי הכפר. יוצא מכך, כי לא רק שהמקום נבנה ללא האישורים המתאימים, גם הפעלת המסעדה לא הוסדרה עד היום. במכתב שהוצג בפני חברי הוועדה על ידי מנכ"ל כפר הנופש, פז שלום, מצוין כי המסעדה הוקמה לפי תוכניות בנייה שאושרו במסגרת הקמת הפרויקט ומאז לא בוצע שום שינוי מהתוכנית המקורית.



הוועדה, כאמור, החליטה לדחות את הבקשה. ניר פפאי, ראש אגף שמירת טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע וחבר הוועדה, אומר בתגובה: "מדובר באחד הפרויקטים הבעייתיים לאורך החוף. מעבר לבנייה שהוסבה לפרטית, הפרויקט נמצא בתוך רצועת ה-100 מטר הסמוך לחוף דבר שהוא אסור והוא סוגר מפרץ טבעי. במקום לעודד חוף רחצה ציבורי, בעלי המקום מנסים להפוך את המתחם לפרטי, סגור ומסוגר. טוב עשתה הוועדה שדחתה את התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully