וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בייצוגית נגד עו"ד ישראל פרי: תוקם ועדה שתבדוק התנהלות הארגון למימוש האמנה לביטחון סוציאלי

הילה רז

31.12.2008 / 16:12

ב-2007 הורשעו פרי והארגון בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה ותיווך בביטוח שלא בהיתר



הסכם לבירור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד עו"ד ישראל פרי והארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ההסכם נוגע לבקשה לייצוגית בסך 735 מיליון שקל שהוגשה בפברואר השנה ובה נטען כי הריבית שהוצגה בהסכם ההלוואה של הארגון בשיעור 11.5% לשנה אינה הריבית האמיתית שנגבתה, אלא נגבתה ריבית בשיעור של 19.3% לשנה. לטענת התביעה, שיעור הריבית הגבוה גרם לתובעת לאבד את הפנסיה החודשית.

בסוף 2007 הורשעו פרי והארגון בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה ותיווך בביטוח שלא בהיתר. על פרי, המיוצג על ידי עו"ד ישראל וולנרמן ויעקב וינרוט, נגזרו 12 שנות מאסר וקנס בסך 22 מיליון שקל. ערעור בעניין נדון כעת בבית המשפט העליון.



התובעת הייצוגית טענה באמצעות עו"ד יצחק אבירם, כי פרי והארגון הפרו את הוראות חוק הגנת הצרכן תוך ניצול לרעה של בקיאותם ועודף המידע שהיו בידיהם מול לקוחותיהם, שהיו כל העת בעמדת חולשה ופעלו מחוסר ידיעה.



לפי ההסכם שהוגש עתה לבית המשפט, תאושר התביעה כתביעה ייצוגית ותוקם ועדת בוררים מוסכמת, בה יכהנו שופט בכיר בדימוס ושני מומחים בתחום הכלכלי. לוועדה יהיו סמכויות של בורר ושל מומחה והיא תכריע במחלוקות ספציפיות ובהן השאלה האם גביית הריבית, דמי הטיפול, עמלת טיפול בבטחונות ותשלום פרמיות בגין ביטוח, בהתאם להסכמי ההלוואה, מנוגדת לדין כנטען בתביעה.



כמו כן, תבדוק הוועדה האם המשיבים גרמו נזק ללקוחותיהם בכך שגבו מהם פרמיות מבלי להעבירן לחברת ביטוח חיצונית, בלתי קשורה. במידה שהוועדה תקבע כי בוצעו הפרות, היא תבדוק אם נגרם נזק לקבוצת התובעים הייצוגים ותקבע את היקפו.



לפי ההסכמה, החלטות ועדת הבוררים יובאו לאישור בית המשפט כפסק דין בתביעה הייצוגית והצדדים התחייבו לקיים פסק דין זה מבלי לערער עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully