וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעים ללחץ: בנק ישראל יחלק היום "בונוס הצטיינות" של עד 40 אלף שקל גם לעובדים הבכירים ביותר

טל לוי

31.12.2008 / 16:20

בימים האחרונים התקבלה בבנק החלטה לבטל את מענק ההצטיינות, אולם הלחץ שהופעלגרם להנהלה לחזור בה


בנק ישראל אמנם עושה ככל שביכולתו כדי להילחם בהאטה הכלכלית אולם נראה כי לא בהכרח בביתו שלו: הבנק יחלק בסוף היום את "בונוס ההצטיינות" למחצית מעובדיו. כפי שנחשף ב-TheMarker, לפני כשבועיים, התכוון נגיד בנק ישראל לחלק בונוס של עד 35 אלף שקל למחצית מעובדי הבנק ולא להעניק את הבונוס גם לעובדים הבכירים ביותר שדרגתם כ"ג-כ"ד. הסיבה היתה מראית העין, שכן הבנק לא רצה להצטייר כגוף שמחלק בונוס גדול כל כך בעת משבר. אולם בעקבות לחץ שהפעילו העובדים הללו ובעקבות התמרמרות, החליט הבנק לחלק את הבונוס גם להם.

כמו כן, נודע ל-TheMarker כי בימים האחרונים התקבלה בבנק ישראל החלטה לבטל את מענק ההצטיינות לכל העובדים, אולם הלחץ שהופעל על ידי ועד העובדים, גרם להנהלה לחזור בה מהחלטה זו, ואף הרחיבה את מעגל מקבלי המענק. הבונוס, שעשוי להגיע לכ-40 אלף שקל, יחולק גם לכ-10 או יותר מבעלי דרגות כ"ג-כ"ד מתוך רשימה של כמה עשרות עובדים הנושאים בדרגות שכאלה.



דרגות כ"ג-כ"ד הן הדרגות הגבוהות ביותר בבנק למעט 10 חברי ההנהלה. בעלי הדרגות הללו התרעמו לאחרונה שכן בעוד עמיתיהם - בדרגות נמוכות יותר - יזכו לבונוס של עשרות אלפי שקלים, הם עצמם אמורים היו לצאת בידיים ריקות. שכרם ברוטו של עובדי דרגות כ"ג-כ"ד מגיע ליותר מ-40 אלף שקל וחלקם אף זוכה לשכר גבוה מכך.

על אף שהיום מסתיימת שנת 2008, מדובר בבונוס המחולק רטרואקטיווית בגין שנת 2007, שאמנם מוגדר כ"בונוס הצטיינות", על אף שהוא מוענק ללא פחות ממחצית מעובדי הבנק. שליש מתוך קבוצת העובדים שתקבל את מענק ההצטיינות (מחצית מעובדי הבנק) תזכה למענק של 100% מהשכר, שליש מהם יקבלו בונוס בהיקף של 95% מהשכר והשליש הנותר יסתפק במענק המבוסס על 90% מהשכר החודשי.

אמנם מדובר בכסף שמוגדר כמענק הצטיינות, אך הבנק לא חילק למשל מכתבים המסבירים לכל עובד במה הצטיין והכסף ניתן כתוספת שכר לכל דבר. יותר מכך, בבנק מחכים עד לסוף היום כדי לחלק את הבונוס במטרה למנוע מהעובדים להשוות ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully