וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: חברת הטלוויזיה יוניוויז'ן של חיים סבן עשויה להיות נפגעת המשבר הבאה בתחום המדיה

רויטרס

31.12.2008 / 17:24

מחנק האשראי, הירידה בפרסום מצד ענף הרכב ונטל החוב עשויים להכביד על החברה ב-2009



מחנק האשראי, המשבר בענף הרכב וההאטה הכלכלית בארה"ב עשויים להקשות על ענקית המדיה ההיספנו-אמריקאית יוניוויז'ן, שבבעלות איל המדיה חיים סבן, ומציבות אותה כאחת החברות הבאות שעשויות ליפול קורבן למשבר.



שלל בעיות בחברות מדיה מגוונות מגדילות את החששות באופן כללי לגבי מגזר המדיה האמריקאי, ביניהם פשיטת הרגל של המו"לית טריביון שבבעלות סם זל וסכנת פירוק של רשת בתי הקולנוע נשונל אמיוזמנטס, שבשליטת סאמנר רדסטון. מדובר רק בחלק מהצרות שפקדו את עולם המדיה בחודשים האחרונים.



יוניוויז'ן היא אחת המועמדות הבולטות לתואר המפוקפק של "הבאה בתור". בין היתר כיוון שאף היא נרכשה על ידי משקיעים פרטיים בשיא בועת האשראי, בדומה לרכישת טריביון על ידי סם זל. עוד בקטגוריה זו נמצאות גם חברת טלוויזיה נוספות: כייבלוויז'ן וצ'רטר קומיוניקיישנס.



יוניוויז'ן, שנרכשה על ידי קבוצת משקיעים בהובלת סבן תמורת 13.7 מיליארד דולר, עתירת חובות בעקבות הרכישה הממונפת. המצב הכלכלי הקשה בשוק, שמעיב על תחזיות ההכנסות מפרסום עבור המגזר כולו, יחד עם חובותיה, הקשו על החברה לגייס כספים באמצעות מכירת נכסים. החברה מכרה את חטיבת המוסיקה תמורת 153 מיליון דולר - מחצית מהסכום המבוקש. חברת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הספרדית גם דיווחה על ירידה של 25% בהכנסות מפרסום של ענף הרכב ברבעון השלישי.



במארס תידרש החברה להחזר של חוב בסך חצי מיליארד דולר, תשלום שאמור היה להגיע ממכירת נכסים, שבסופו של דבר נמכרו במחיר נמוך מהצפוי. אנליסטים סטנדרד אנד פור'ס, התר גודצ'יילד, טוענת כי החברה צפויה להתקשות להוכיח את נזילותה בשל נטל החוב הכבד עליה. "החוב הוא מעמסה כבדה ביותר", אמרה. חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה לפני כמה שבועות את דירוג האג"ח של החברה, בפעם השנייה בשנה האחרונה.



יוניוויז'ן עצמה פירסמה תחזית מאוד חיובית עבור נזילותה ב-2009. "ליוניוויז'ן יש די והותר נזילות להפעלת העסק בתנאי השוק הנוכחיים, ויש לנו מספיק מזומן על מנת לעמוד בכל תשלומי החוב שלנו, כולל התשלום המיועד למארס 2009" אמרה דוברת החברה. "לאחר מכן אין לנו תשלומי חוב עד לסוף 2011", הוסיפה.



ולא הכל שחור ביוניוויז'ן - לעומת חברות כמו טריביון, ואף לעומת חברות טלוויזיה אחרות בארה"ב, יוניוויז'ן נהנית מצמיחה מהירה יותר. ערוציה, הפופולריים בקרב האוכלוסיה ההיספנית בארה"ב, זוכים לביקוש הולך וגדל מצד המפרסמים. והשנה רשמה יוניוויז'ן הישג נוסף: ביום שישי שלאחר חג המולד היא נהנתה משיעור הצפייה הגבוה ביותר מבין הרשתות האמריקאיות בקהל היעד הנחשק של צופים בגילאי 18-49 - בפעם ה-14 השנה. נתון זה מעיד, בין היתר, על כוחה של האוכלוסיה ההיספנית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully