וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 7% במחירי הדירות בנובמבר-דצמבר

אריק מירובסקי

31.12.2008 / 18:47

הביקוש לדירות צפוי לרדת בחודש הבא בכ-25%. בשלושה יישובים נרשמו עליות מחירים בניגוד למגמה: כפר סבא, רמת גן ונתניה

בחודשיים האחרונים נרשמו ירידות של 7% בממוצע ארצי במחירי ההיצע של דירות. כך עולה מניתוח גיאוקרטוגרפיה לשוק הנדל"ן. דווקא הנכסים המיוחדים, כמו פנטהאוסים, דירות גן וצמודי קרקע, רשמו ירידות מתונות יותר - של כ-6%.

עד אוקטובר הביאו הביקושים הגדולים לעליות מחירים, אבל עם היוודע דבר המשבר, החלו ירידות מחירים בכמה יישובים. "במרבית היישובים הקטנים בישראל כבר ניכרת ירידת מחירים ממוצעת של 10%. גם בשתי הערים הגדולות כבר נרשמה ירידת מחירים: בתל אביב ירדו המחירים ב-3.7% ובירושלים ב-3.2%. עם זאת, בחיפה אין שינוי מובהק ברמת המחירים. הדבר נובע מהעובדה שהמחירים בחיפה כבר היו במגמת ירידה לפני תקופת המשבר הכללי, וכרגע חיפה מדביקה את ההפסד שספגה קודם לכן", אמרה מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה ד"ר רינה דגני.

בנס ציונה, בני ברק, הוד השרון, הרצליה, מודיעין וגבעתיים נרשמו ירידות של 5%-4%. ברעננה, אשדוד ומעלה אדומים נרשמו ירידות מחירים קלות יותר. דגני מונה את היישובים שמחיריהם לא השתנו באופן משמעותי בחודשיים האחרונים: רחובות, חדרה, בת ים, אשקלון, פתח תקוה וראשון לציון. שלושה יישובים יוצאי דופן רשמו באחרונה דווקא עליות מחירים: כפר סבא, רמת גן ונתניה.

להערכת דגני, הביקושים בחודש הבא יהיו קטנים בכ-25% מהביקושים של דצמבר - אף הם קטנים משמעותית יחסית לחודשים הקודמים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully